مراسم اختتامیه دوره تربیت مربی فرهنگی منطقه ۳ کشور با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان برگزار و از الگو‌های برتر عفاف و حجاب ورزش استان تجلیل شد.

سینا کلهر در آیین اختتامیه دوره تربیت مربی فرهنگی منطقه ۳ کشور گفت: در ورزش بزرگترین فرهنگ، احترام و رعایت ادب به پیشکسوت است و این موضوع الفبای فرهنگ پهلوانی است که ادب، احترام و تکریم یک پیشکسوت همواره لحاظ شود.

او عنوان کرد: متأسفانه فرهنگ احترام و رعایت ادب و تکریم در مقابل پیشکسوت گویی به هر بهانه‌ای همچون صنعتی، تجاری و مدرن شدن کمرنگ شده است. این در حالیست که هیچ یک از این بهانه‌ها نمی‌تواند توجیه گر این میراث بزرگ فرهنگی باشد. 

کلهر گفت: این یک توصیه و شعار نیست و ما باید حق خود را نسبت به پیشکسوت ادا کنیم و یکی از مواردیکه به صورت اساسی در این دوره‌ها یادآوری می‌شود این است که تا چند میزان فرهنگ تکریم پیشکسوت را رعایت می‌کنیم. 

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در برگزاری دوره‌ها اولین و بیشترین موضوعی که تکرار می‌شود فرهنگ احترام به پیشکسوت است که نباید از ورزش کشور حذف شود، چرا که حذف این فرهنگ به معنای از دست دادن تاریخ، هویت و ویژگی فرهنگی ما در عرصه ورزش است. 

 کلهر با یادآوری این موضوع که اولین و اصلی‌ترین رکن تربیت مربی فرهنگی خودسازی است، ادامه داد: در جریان برگزاری این دوره‌ها با جمع شدن در کنار یکدیگر با یادگیری تکنیک‌ها در می‌یابیم که باید به خود بپردازیم و از خود ارزیابی داشته باشیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: متربی همواره عمل مربی را می‌بیند و گذشت و بخشش نشان دهنده شخصیت یک مربی است. 

کلهر با بیان اینکه تقدم عمل بر بیان دومین موضوع مورد تأکید در برگزاری این دوره‌ها است، افزود: خود سازی و رشد شخصیتی باید یک نمود داشته باشد که تحقق آن تنها در عمل است. 

او گفت: تذکر مداوم شرط ضروری خود سازی و رشد شخصیتی است و باید از تذکر دادن به خودمان غفلت نکنیم. چرا که این موضوع به جامعه کمک خواهد کرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در پایان این مراسم در خطاب به شرکت کنندگان در این دوره گفت: باید همواره این پرسش در ذهن باشد که توشه و ره آورد شرکت در این دوره‌ها چه بوده است و جواب این پرسش، مهم‌ترین مراقبه و توجه است که هر مربی می‌تواند نسبت به خود داشته باشد. 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس نیز عنوان کرد: استان فارس و شهر شیراز وارث اتفاقات و حماسه‌های جاوید و ماندگار تاریخ ایران زمین است. 

محمد مهدی شکوهی به پیشینه تاریخی این استان اشاره کرد و گفت: در زمان حمله عراق به کشور، مردم فارس لشکر پر افتخاری را برای دفاع از مردم خطه جنوب کشور به خوزستان فرستاد تا از کیان ایران دفاع کنند و آن لشکر تبدیل به لشکر نوزده فجر شد و پس از آن تبدیل به یک مکتب نورانی در ورزش فارس با عنوان تیم فجر شهید سپاسی شد. 

او گفت: این اتفاق بر تارک ورزش کشور درخشید تا نام مبارک شهید مجید سپاسی در کنار مکاتب فوتبال کشور قرار گرفت و امید است همچون گذشته در آینده نیز این افتخار نصیب فارس شود. 

شکوهی در این نشست به تشریح چند موضوع پرداخت و گفت: کار یک مربی، تربیت در سطوح مختلف است و یک مربی هر چه که ضربه بخورد و به داشته‌های واقعی خود دست نیابد همه را در طبق اخلاص قرار می‌دهد و تجربیات خود را در اختیار شاگردان خود می‌گذارد. 

او گفت: پس از انقلاب بنا به اتفاقات رخ داده چندین رویداد بین المللی برگزار شد، اما شهر‌های کشور در هجوم بمب باران ارتش عراق بود و در آن دوران شیرازه ورزش کشور از هم متلاشی شده بود که پس از سپری آن دوران سکان تیم ملی فوتبال به پرویز دهداری سپرده شد و امروز هر زمان که صحبت از اخلاق ورزشی می‌شود نام بلند این فرد می‌درخشد. 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در این مراسم با بیان اینکه مربیگری علاوه بر فنون و مهارت و استعداد، اخلاق حرفه‌ای و سبک زندگی متعارف دارد، گفت: همزیستی، تحبیب قلوب، عزت و اعتبار منطقه ای، استانی و ملی و بین المللی نیاز دارد و امروز خرسندیم که این خلأ در وزارت ورزش و جوانان احساس و احصاء شد و مرحله اول دوره تربیت مربی منطقه‌ای شکل گرفت و امید است این دوره‌ها تدوام یابد. 

شکوهی در پایان این مراسم برای میزبانی ملی از این رویداد فرهنگی در استان فارس و شهر شیراز اعلام آمادگی کرد.

دوره تکمیلی تربیت مربیان فرهنگی ورزشی جنوب کشور در مرحله استانی با شرکت ۶۰۰۰ مربی در ۳۱ استان کشور برگزار شد و هزار مربی منتخب دوره استانی پس از انجام مصاحبه توسط اساتید به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و مراسم اختتامیه آن عصر امروز با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و از الگو‌های برتر عفاف و حجاب ورزش استان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار