مدیرعامل توزیع برق استان یزد گفت: استان یزد با ۷۰ دقیقه به ازای هر مشترک در سال نسبت به میانگین کشوری رتبه اول کمترین میزان خاموشی را دارد.

علی جم مدیرعامل توزیع برق استان یزد گفت: در استان یزد با حدود ۷۰ دقیقه خاموشی به ازای هر مشترک نسبت به میانگین کشوری ۴۰۰ دقیقه در سال در رتبه کمترین میزان خاموشی قرار داریم.

او با بیان اینکه در بخش مشترکان خانگی، خاموشی نداریم افزود: اگر خاموشی در ساعاتی از شبانه روز رخ می‌دهد ناشی از پر بار شدن شبکه‌ها و سوختن فیوز‌ها است و ناشی از کمبود برق نیست.

مدیرعامل توزیع برق استان یزد با اشاره به قرارگیری در فصل گرم و افزایش مصرف برق گفت: نیاز برق مشترکان به ۷۴ هزار مگاوات در اوج مصرف در مرداد می‌رسد و توان کشور ۶۲ هزار مگاوات است و طبق پیش بینی‌ها ۱۲ هزار مگاوات کسری داریم که باید مدیریت شود.
 
جم افزود: امسال برای گذر از پیک تابستان برنامه‌هایی در دو گروه افزایش توان تولید نیروگاه‌ها برای تولید برق و مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف داریم که در بحث افزایش تولید برنامه دولت در این چهارساله بر این اساس است که ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود.
 
او گفت: برنامه دیگر علاوه برایجاد نیروگاه جدید تعمیرات به موقع نیرگاه‌ها بود که در استان یزد تا پایان اردیبهشت و قبل از شروع فصل گرم این اقدام انجام شد و ۹۸ درصد ظرفیت نیروگاه کشور آماده به کار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار