معترضان در فرانسه اراذل و اوباش خوانده شدند و ۵۰ هزار نیروهای نظامی و انتظامی فرانسه برای سرکوب معترضان به خیابان‌ها گسیل شدند. جهان نظاره‌گر روش دولت فرانسه در برخورد با معترضان است.

فرانسه درگیر بزرگترین اعتراضات داخلی خود در قرن ۲۱ شده است. دولت این کشور وضعیت جنگی اعلام کرد و در بیش از ۲۰ شهر حومه پایتخت این کشور منع رفت و آمد (بخوانید حکومت نظامی) وضع شد.

جرقه اعتراضات با قتل یک نوجوان ۱۷ ساله به نام نائل شروع شد. نائل پیک غذا بود و سه شنبه هفته گذشته در جریان یک ایست و بازرسی هدف شلیک مستقیم گلوله افسران پلیس فرانسه قرار گرفت. این قتل باعث غرق شدن فرانسه در آشوب و اعتراض شد.

فرانسه؛ کور خود و بینای دیگران!

وزارت امورخارجه فرانسه روز ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در بیانیه‌ای پیرامون مهسا امینی گفته بود که کشته شدن (!) این زن عمیقاً تکان دهنده بود و خواستار تحقیقات شفاف شد. لفظ کشته شدن در حالی به کار می‌رود که آخرین لحظات زندگی خانم امینی با دوربین ثبت و مشخص شد که هیچگونه برخورد فیزیکی اعمال نشده است.

وزارت خارجه فرانسه روز ۱۲ مهرماه اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا به دنبال مسدود کردن دارایی و ممنوعیت سفر شماری از مقامات ایرانی است که بنا به ادعای او با مردم مقابله کرده‌اند.

«کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ در پیامی ویدئویی خطاب به جمهوری اسلامی گفت: «خشونت علیه تظاهرکنندگان باید پایان یابد. فرانسه کاملا از حق آزادی اعتراض زنان و مردان ایرانی حمایت می‌کند. سکوت یکی از گزینه‌ها نیست. کسانی که مسئول هستند مواخذه می‌شوند. من در کنار زنان و مردان شجاع ایرانی می‌ایستم.»

شهردار پاریس روز ۱۴ مهر گفت که خیابانی به نام مهسا امینی در پاریس نام‌گذاری می‌کنیم. روز ۱۹ مهر نیز شورای شهر پاریس به مهسا امینی شهروندی افتخاری داد! اعضای جلسه نیز برای زنان ایرانی یک دقیقه دست زدند.

این موارد در حالی بود که جامعه فرانسه از ۹ ماه پیش و همزمان با وقایع داخلی ایران، درگیر اعتراضات خود در موضوعاتی نظیر تغییر قانون سن بازنشستگی بود و اساسا برای جامعه آن اهمیتی نداشت که در ایران چه خبر است.

اکنون سیاست ورزی فرانسه به صورت زنده برای جهانیان قابل مشاهده است. معترضان به قتل نائل ۱۷ ساله از سوی حکام فرانسوی ارذل و اوباش خوانده شدند. رئیس جمهور فرانسه اعتراضات همراه با خشونت را غیرقابل توجیه خواند و آن را محکوم کرد.

رئیس جمهور مکرون تهدید کرد، با هرکسی که به موسسات دولتی حمله کند و یا نهاد‌های دولتی را غارت کند قاطعانه برخورد خواهد شد. در همین راستا، قریب به ۵۰ هزار نیروی امنیتی برای سرکوب معترضان فرانسوی به خیابان‌ها گسیل شده است. نحوه سرکوب معترضان توسط نیرو‌های امنیتی فرانسه حیرت آور است.

 

ویدئو منتشر شده درباره استفاده از سلاح تهاجمی خودکار در لیون فرانسه

نحوه ضرب و شتم زنان توسط پلیس فرانسه

دستگیری یک نوجوان ۹ ساله

این سرکوب در حالی رخ می‌دهد که هیچ شبکه اپوزیسیونی برای فرانسه وجود ندارد. هرگونه مطالب مغایر با خطوط قرمز فرانسه از شبکه‌های اجتماعی غربی حذف می‌شود. والدین نائل برخلاف نمونه داخلی به دنبال تنش آفرینی نیستند. شبکه سلبریتی معارضی نیز در این کشور وجود ندارد.

از طرفی، محیط پیرامونی فرانسه نیز کاملاً امن است و هیچ کدام از همسایگان آن نظیر انگلیس، آلمان و اسپانیا، سکوی انتقال تسلیحات و پشتیبانی از نیرو‌های معارض نیست.

بالاتر از همه، مشابه ایران ۸۰ تن از نیرو‌های انتظامی آن در آشوب‌ها از طرقی نظیر زنده سوزی کشته نشده‌اند. این آمار و این شکل از قتل نیرو‌های انتظامی درهیچ یک از کشور‌های غربی یافت نمی‌شود. با این وجود، نیرو‌های امنیتی فرانسه با سبعیت در حال له کردن معترضان است.

اعتراضات ۲۰۲۳ از این جهت حائز اهمیت است که هیچ سندیکایی بانی اعتراضات در فرانسه نشده و طیف حاضر به صورت خودجوش و از طریق پلتفرم‌های مجازی نظیر تیک تاک، خیابان‌های فرانسه را به تسخیر خود در آوردند.

اما هیچ یک از ادعا‌های آزادی مآبانه مجموعه حاکمیت فرانسه در موضوع فوت مهسا امینی، در قبال اعتراضات نوجوان فرانسوی مشاهده نشده است. حق آن است حاکمیت فرانسه، خیابانی که برای مهسا امینی جهت نامگذاری در نظر گرفته را به نام نائل کند.

یکی از کاربران بین‌المللی توئیتر در صفحه خود ضمن انتشار تصویری از مهسا امینی و نائل، درباره دورویی رسانه‌های غربی پیرامون قتل نوجوان فرانسوی نوشت: «این موضوع چگونه در رسانه‌های غربی پخش می‌شود؟ تظاهرات علیه دولت فرانسه در پایتخت کشور‌های غربی؟ فراخوان برای سرنگونی دولت فرانسه؟»

فرانسوی‌ها

منبع: فارس

برچسب ها: مهسا امینی ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
لعنت بر بی حجابها و باعث وبانی بی حجابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۸ تير ۱۴۰۲
معلومه که پسره برای دولت فرانسه مهم نیست مهسا فقط به خاطر این که ایران رو بهم بریزند براشون مهم بود و به ناحق فوتش را بزرگ کردند و گردن نیروهای پلیس انداختن تا ایران را به اشوب بکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۶ تير ۱۴۰۲
هر کسی که ظلم بکنه ظالمه فرقی نمیکنه مسلمان باشه با کافر،ایرانی باشه یا فرانسوی ، خدا عاقبت کسایی رو که تلاش میکنن جنایت این دولت و اون دولت غربی رو بپوشونن به خیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
هر دو کار اشتباه بود
هم سرکوب فرانسویا ظلمه هم سرکوب مردم ایران
هم کشتن نائل ظلم بود هم کشتن مهسا
چرا برای توجیه اشتباهتون میاید میگید دیدید فلانی هم همین اشتباه رو کرد !!! اون از ما بدتره ها !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۸ تير ۱۴۰۲
مهسا مرد به خاطر بیماری اما پسررو کشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
خواهشا تمامی رسانه ها و دستگاهای مربوطه دولتی و خصوصی از این موقعیت بی بدیل جهت روشن کردن اذهان زنگ زده ، کمال استفاده را بکنند و حتی تشویقی و یا در صورت کم کاری حتی تنبیهات لازم را داشته باشند.
تمامی شهرداری ها در هر شهر باید خیابان و یا یادبودی از نائل داشته باشند . در میادین مختلف ، مراکز عمومی ، مدارس و دانشگاه ها ، سالن های انتظار ، مترو ، قهوه خانه ها ، نوع واکنش کشور ها ، سلبریتی ها ، ورزشکاران ، سیاستمداران ، معترضان ، و . . . به صورت تصویری و عکس و نوشته و پلاکارد گذاشته شود تا مردم ببینند و مقایسه کنند و قضاوت کنند تا واکنش های یک بام و دو هوای سیاستمداران و اساتید دانشگاه و اصلاح طلبان را به عینه و با رگ و پوست خود ببینند . این موضوع نباید تا سالگرد آن به فراموشی سپرده شود .
قمپزسیون باید واقعیت ها را ببینند تا عنوان اپزسیون را به درستی داشته باشند و این نیازمند تلاش بلاگر ها نیز می باشد. پس خوراک اطلاعاتی درست و کافی در اختیارشان بگذارید.
مردم شهادت 80 پلیس و شهادت بسیجیان و مردم بی دفاع و بی گناه را نباید فراموش کنند و شیوه مقابله پلیس و نهاد های سایر کشور ها را باید ببینند .
از این موقعیت برای تنویر اذهان عمومی بخصوص نوجوانان ساده گذر نکنید در غیر این صورت پیچ تاریخی ایران سر افراز سخت و طولانی خواهد بود و هر از چندگاه دستنداز ها و چاله های بزرگی خواهد داشت.
این فرصت را از رسانه های دروغ پراکنی و سیاس و منفعت طلب خارجی بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۱۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
مهسا امینی مرتکب جرم شده بود*
قابل مقایسه بافرد بی گناه نیست*
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۳ تير ۱۴۰۲
بسیار مقایسه قشنگ بود. خاک بر سرت غربگدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
این همه شلوغی در فرانسه بگو که از دماغ یک معترض خونی نیومد ویا کشته ای ندادن وحتی چشمانشون هم کور نکردن آزاد هرکاری خواستند کردند وتمام بعدش هم اعدامی نخواهند داشت
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۲۲:۱۶ ۱۲ تير ۱۴۰۲
از آن عجیب تر بعضی رسانه های غرب گرای داخلی که روزه سکوت گرفته اند که مبادا به قبله آمال‌شان خدشه ای وارد شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۲
ما در کنار مردان و زنان شجاع فرانسه هستیم . ما یک خیابان را به نام نائل نامگذاری میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۳۷ ۱۲ تير ۱۴۰۲
نائل یه جوان سارق بود که در حین سرقت اتومبیل و فرار با تیر زدنش // حالا کدوم خیابون را میخواهی بنام این نائل بکنی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۴۱ ۱۲ تير ۱۴۰۲
ما خودمون سارق زیاد داریم // چرا یه خیابون را بنام سارق فرانسوی میخواهی بکنی // بنام خاوری / رفیق دوست / بابک جان
پولی را که رفیق دوست کشید بالا // نشریات اون زمان خودمون نوشتن // میشد به کل ملت چین یدست چلو کباب بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۲
تو بیخود میکنی از جای ما تصمیم میگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
جناب منصور ، شما کجا و در کدام خیابان زنده گی می کنی تا همان خیابان را به اسم نائل نام گذاری کنند و شما هر روز چشمانتان به مظلومیت بینا گردد .
مگر در ایران کودک 17 ساله را به خاطر دزدی بدون اثبات جرم و دادگاهی کردن با شلیک مستقیم به سر از فاصله نزدیک می کشند ؟ و اگر چنین کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۳ تير ۱۴۰۲
داداش منصور خوب یادمه آخه با تو و آن مرحوم هم بند بودی ! انجا هم همش اذیتت می کرد ، حالا می خواهی جبران کنی ؟ این خیلی نامردیه ها ، پشت سر همکار مرده خودت حرف بزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۲ تير ۱۴۰۲
یکی بیاد جار بزنه بگه بابا مهسا امینی رو نکشتن ، بیماری داشت مرد....باباش هم دروغش درباره بیماری دخترش دراومد
این پسر رو تو فرانسه پلیس با گلوله کشته.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۲ تير ۱۴۰۲
واقعا کاشکی می فهمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
فرانسه
مهد فحشا و فساد
استکبار
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۲
ایران باید به تلافی، خیابان سفا رت فرانسه را به خیابان ناعل تغییر نام بدهد، باید حر فهای خودشون رو به خودشون برگردونیم، رسانه ها نباید بیکار بنشینند، بهترین موقع اثبات حقانیت پلیس ایران است
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۴۳ ۱۲ تير ۱۴۰۲
مگه سارق های خودمون چشونه که اسم خیابون را بنام سارق خارجی بزنیم // اسم خیابون را بزار خاوری / طبری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۳ تير ۱۴۰۲
هههههههههههههههههه ، جناب منصور : روز قیامت می توانی شهادت بدهی که این کودک 17 ساله دزد بوده است؟ و اگر به فرض محال دزد هم بوده باشد آیا در حد و اندازه خاوری و طبری ها می باشد؟ و اگر کشورهای غربی و پلیس غرب تا این اندازه قانون مدار و مخالف و دزدی و جنایت هستند ، پس چرا ابر جنایتکاران و دزدان را ماوا داده اند و بزرگترین جانیان و دزدان در غرب پرورش می یابند و زندگی می کنند؟ خودت قضاوت کن بعد دهان به . . . بگشا
شما یا ماله کشی جنایت غرب را می کنید و یا ماله کشی خاوری و طبری ها می کنید و یا از آشوبگران داخلی حمایت می کنید و یا اساسا درکی از موضوع ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
خیابان طبری کوچه خاوری بن بست جزایری مجتمع زنجانی بلوک مه آفرید طبقه سیزدهم پلاک هزاران میلیارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۲ تير ۱۴۰۲
دارند صحنه سازی برای خانواده مهسا امینی درست می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۲ تير ۱۴۰۲
به نظر من مهسا امینی مهمتر بود چراکه نائل یک جوان بزهکار و دزد بود ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۲ تير ۱۴۰۲
عجب ! دم خروس رو باور كنيم يا قسم حضرت عباس رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۲ تير ۱۴۰۲
شما اول مدرک بیار که مهسا امینی بدست پلیس مرده بعد بگو کی مهم کی نیست خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۲
وای جی سی اسم این دختر را نیاااااااار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
خانواده مهسا امینی مقصر هستند چون دروغ گفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
نائل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۲
هیچکدام
Iran (Islamic Republic of)
ر..ح
۲۰:۲۸ ۱۲ تير ۱۴۰۲
نیروهای شر و تاریکی فاحشه های داخلی تو مکر و فتنه 1401داره هم به خودشون بر میگرده هم دامنگیر غربیها شده هر نقشه ای برای ایران داشتن داره چن برابر دامن خودشون و خانواده هاشون رو میگیره ...مرگ بر وطن فروش داخلی ..مرگ بر غربی پرست نفوذی لعنت بر فاحشه و فاحشه پرستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۲
برای هر انسانی که هنوز انسانیت درونش نمرده هر دوتا باارزش هستند شیعه مرتضی علی ع با دشمن خودش هم سر خصومت ندارد و همیشه به فکر گذشت است مثل علی ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۲ تير ۱۴۰۲
این که کاملاً واضحه که حقوق بشر برای اونها یک ابزار سیاسی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۲ تير ۱۴۰۲
شما هم یه خیابون به اسم این بنده خدا بزنید دل هواداراتون شاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۲ تير ۱۴۰۲
تو رو خدا اینها رو ۱۰ بار تو صدا و سیما پخش کنید مردم ببینن با اشوب گر همه جا برخورد میشه ، شرم بر وطن فروشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۲
مردم فرانسه دیگه چه مرگی شان هست؟ هم آزادی دارند وهم زندگی مرفع بروند پی زندگی شان خوشی زده زیر دلشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۲ تير ۱۴۰۲
من شاکر خداوندم ان شاالله فرانسه نابود کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۲ تير ۱۴۰۲
استفاده ابزاری و جَو زده کردن با استفاده از یه دختر که نه خیلی بچه و نه خیلی مسن باشه بسیار در دنیا مصرف داره ، مثلا آمریکا در جنگ عراق با کویت ، یه دختر رو برداشت برد سازمان ملل که گریه کنن و فیلم بازی کنه که از جنگ صدمه دیده و ..... که بعدا مشخص شد دختر یه سفیر در آمریکاست . یه عده ام که هیجانی ...... جون میدن واسه سوء استفاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۲
این دوتا اصلا قابل مقایسه نیستند مهسا امینی رو که اصلا پلیس نکشته و گلوله شلیک نکرده و حتی بدرفتاری نکرده باهاش خودش بر اثر بیماری از قبلی که داشته سکته کرده و پلیس هیچ تقصیری نداشت فیلم دوربین مداربسته هاش هم هست اما نائل بیگناه برخلاف تمام قوانین بهش شلیک و با گلوله مستقیم حکومت بی رحم فرانسه کشته شده خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۲ تير ۱۴۰۲
عجب !!!!
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۲۰:۳۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
حالا اگه تو ایران پلیس های دلسوز ما شلیک میکردن الان جنگ جهانی علیه ایران از طرف غربیهای زردنبو به پا میشد
Canada
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۲ تير ۱۴۰۲
برای موج سواری و فتنه و آتش بیار معرکه
فوت خانم برای غرب گدایان .غرب زدگان و پناهندگان ایرانی گول خورده کانالهای معاند که الان در حال افسردگی و جوانی شون را از دست داده
در اصل دو دینا را باخته آند.فوت خانم مهم تر است
عقده گشایی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۲ تير ۱۴۰۲
نائل بیگناه؟
مثل شهید جورج فلوید؟
عجب!
اینا هردو بزهکار و قاچاقچی بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۲
در پاسخ ۲۰.۴۹ مگه نائل پیک موتوری نبود بعدم قاچاقچی نوجوان ۱۷ ساله عجب بابا عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۳ تير ۱۴۰۲
20:49اوتی که آگاهانه قانونی که برگرفته از نظر خداوندهست را زیر پا میذاره وبا وجود تذکر مامورگوش نمیده هم بزهکاره/حالا اگر یه نوجوان دزد توایران با گلوله مستقیم پلیس کشته بشه شما میای ماله بکشی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
دولت ایران اول از خودش شروع کنه.الگوی خوبی نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
تو کلمه هم از مادر عروس بشنوید ،
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۰:۳۶ ۱۲ تير ۱۴۰۲
حالا نه که دولت مکرون بی پدر خیلی الگو خوبیه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۲ تير ۱۴۰۲
آخ امان از این طرفدارهای دو آتیشه غرب یعنی فرانسه دارن مردمشون رو می کشن ها از چند ماه پیش ایران بدتر ها بازم از اون ها طرفداری می کنن خدا بهتون عقل بده
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۸:۰۳ ۱۲ تير ۱۴۰۲
دولت آشغال فرانسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۲ تير ۱۴۰۲
ای کاش میشد تمام زنان برهنه را فرستاد فرانسه تا عشق کنند و ما هم به زندگیمان برسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۲ تير ۱۴۰۲
تو بیماری بیچاره که با گرانی فساد دزدی و غارت عشق میکنی بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۲ تير ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه این زنان برهنه و هرزه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۲ تير ۱۴۰۲
یعنی توی این گرونی افسار گسیخته تو زندگیتو ول کردی و زنها رو تماشا میکنی؟!؟!؟ عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۲ تير ۱۴۰۲
اینها باید دست داعش می افتادند و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۲ تير ۱۴۰۲
عزیز دلکم برهنگی در خود فرانسه هم جایز شمرده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۲
منم با نظر شما موافقم، کاش زنان‌ و دختران بی‌حجاب رو فرستاد خارج تا روی آرامش به خود ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۲
ناشناس 18/48 ; تو وقتی میایی خیابون , چشماتا میبندی ؟ مواظب باش نری تو جوب و جدول
ناشناس 18/39 ; اتفاقا بیمار تو و امثال تو هستید که همیشه سعی دارید مشکلات را بزرگنمایی کنید . شماها هم بیمارید و هم بی دین و ضد خدا , وگرنه بی حجابی و بی شرفی یک مشت هرزه ولگرد را با دزدی و گرانی مقایسه نمیکردی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
گفته شما عشق کنید ما به زندگیمان برسیم ضمنا اگه زنان تو گرانی میتونند بدن نمایی کنند مردها هم میتوند تماشا کنند!!!
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۰:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۲
احسنت حرف حق گفتی بی حجابی یعنی هرزگی بی حجابی یعنی حسادت یعنی بخل یعنی کینه یعنی نیروهای شر و تاریکی یعنی نادانی یعنی وطن فروش بی غیرت یعنی عریانی و در اخر شیطان زاده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۲ تير ۱۴۰۲
معلومه وضعیتت خوبه یا کلا مشکل داری نیازه به خودت بیای ببین با خودت چند چندی التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
دقیقا نکته خیلی خوبی گفتی گرانی ، میکویید چون گرانی است هیچی نگو ، پس چرا برای فرانسه و آلمان وانکلیس چرا ابن حرف را نمیزنید ؟ مگه اونجا گرانی نیست مگه تورم نیست؟ حالا خوبه این کسور های اروپایی تحریم کمرشکن نیستند وضعشون اینه ، مگه لباس زردها چی میگن ، معلومه خود تحقیر مزدور هستید که گرانی را به بهانه میکنید و دختران را دستمایه امیالتان میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
این فرد که گرانی را دستمایه قرار داده منافقی است که داردبا این
ترفند جوانان نا آگاه را صید کند
ومزدور ی است که امنیت و رفاع ملت را نشانه گرفته
درود بر ایران سر بلند وملت آگاه و قدرنظام مقدس اسلامی اش را می داند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
بعضی ها که اینقدر زشت بیرون می آیند که برام سوال شده حتی غرب هم اینها رو می پذیره یا اینکه باید بروند زندان یا در دادگاه پاسخگو باشند یا جریمه بپردازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
می خواهی بعدا خودت هم بری و زندگیت را در سواحل فرانسه و خیابان شانزه لیزه و زیر برج ایفل داشته باشی ؟ یا که می خواهی ایران بدون زن بماند و بعد فریاد زن زندگی هرزگی بلند شود و یا با این اقدام هم خانواده ایرانی نداشته باشیم و هم فرزند آوری کمتر شود و هم همجسگرایی آقایان معمول و مرسوم گردد؟!
آخرین اخبار