رسول باختر گفت: اگر شرایط فسخ قرارداد بیرانوند درست اجرا شده باشد در آن صورت این دروازه بان مشکلی ندارد.

رسول باختر کارشناس حقوقی  درباره فسخ قرارداد یک طرفه علیرضا بیرانوند از باشگاه پرسپولیس اظهار  کرد: فسخ قرارداد یک سری  شرایط دارد مثل اینکه شما اخطار به باشگاه بفرستید یا مبلغی را  طلبکار باشید. اگر این شرایط و تشریفات وجود داشته باشد بازیکن حق فسخ دارد و فسخش قانونی است، اما اگر این شرایط نداشته باشد فسخش قانونی نیست.  

باختر درباره اظهارات خطیر مبنی بر اینکه بیرانوند اجازه فسخ یک طرفه قراردادش را ندارد، گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است  بازیکنان ایرانی طبق مقررات داخلی خودمان؛   طبق ماده ۱۵ مقررات  تعیین وضعیت و نقل و انتقالات بازیکنان در صورتی که دلیل موجه داشته باشند حق فسخ قرارداد دارند. این مقررات داخلی خودمان است و ربطی به فیفا ندارد. مثل شجاع خلیل زاده که این اتفاق برایش رخ داد. سابقا هم رویه  کمیته تعیین وضعیت این بود که اگر بازیکنی ۲ ماه حقوق نگرفت در نهایت می‌تواند قراردادش را فسخ کند و این قانون هم جدید نیست و از قدیم الایام وجود داشت.

کارشناس حقوقی درباره اینکه طبق مقررات و قوانین جدید بیرانوند حق فسخ قراردادش را ندارد، گفت: خطیر هم در مصاحبه اش اعلام کرد که این دستور العمل جدید برای فصل بعد است. فصل بعد هنوز شروع نشده و از اول مسابقات این قانون لازم اجرا است. تا زمانی که فصل بعد شروع نشده مقررات و قوانین جدید اعمال نمی‌شود.   

او درباره اینکه فسخ قرارداد بیرانوند قانونی است یا نه! گفت:  اگر شرایط و تشریفات فسخ قرارداد  که شامل اخطار به باشگاه و مبلغ بدهی  درست اجرا شده باشد فسخ قرارداد بیرانوند درست بوده است.  

باختر درباره اینکه در صورت اینکه فسخ قرارداد بیرانوند غیر قانونی باشد چه پیامد‌هایی برای این بازیکن دارد، گفت: اولین نکته این است که باید غرامت به باشگاه پرسپولیس بدهد و علاوه بر این ۴ الی ۶ ماه با محرومیت مواجه می‌شود.  

کارشناس حقوقی درباره مذاکره بیرانوند با باشگاه استقلال مصداق تحریک بازیکن محسوب نمی‌شود، بیان کرد: اگر فسخ قراردادش غیر موجه باشد و باشگاه استقلال با او قرارداد ببندد و یا با او مذاکره کرده باشند قطعا برای این باشگاه دردسر ساز می‌شود. اگر فسخ قراردادش قانونی باشد هیچ مشکلی برای باشگاه استقلال به وجود نمی‌آید حتی می‌تواند از پرسپولیس هم غرامت بگیرد.  

او درباره اینکه فسخ قرارداد یک طرفه  ابوالفضل جلالی با باشگاه استقلال هم غیرقانونی بود، گفت: کمیته تعیین وضعیت به مسئله جلالی ورود نکرد. باشگاه استقلال هم با باشگاه پرسپولیس فرق می‌کند و استقلالی‌ها شرطی در قرارداد بازیکنان می‌گذارند که حق فسخ ندارند، اما این شرط هم باطل است و نمی‌توانند به آن استناد کنند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
هاشمی نسب جدید اومد.منتظر فحش های شدید باید باشه
آخرین اخبار