برداشت بیش از ۱۹ هزار تن آلبالو از باغات آذربایجان‌غربی

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از آغاز برداشت بیش از ۱۹ هزار تن آلبالو از باغات استان خبر داد.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برداشت بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ تن آلبالو از سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های استان آغاز شده است  اظهار کرد: ارقام مجاری و محلی تنها رقم‌های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌روند.

حکمت جعفری افزود:  از مجموع دو هزار و ۳۳۵ هکتار از باغ‌های بارور استان که زیر کشت آلبالو قرار دارند، شهرستان‌های خوی و ارومیه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند و در سایر شهرستان‌های تابعه استان نیز در سطح کمتر کشت شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد آلبالوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی مصرف و مابقی در منازل نیز توسط بانوان به صورت خشک شده، در تهیه دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی، چون تهیه مربا و شربت کاربرد دارد.

جعفری اضافه کرد: باتوجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به سایر نقاط کشور و کشور‌های همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، افزود: آذربایجان‌غربی حدوداً دارای ۱۲۲ هزار هکتار باغ است که میوه‌هایی نظیر سیب، هسته دارها، و انواع انگور، گلابی، گیلاس، و سایر میوه‌ها در این استان کشت می‌شود.

جعفری یاد آور شد: درختان آلبالو به غیر از شهرستان‌های ارومیه و خوی اغلب به شکل حاشیه کاری و به صورت باغ‌های پراکنده در سایر شهرستان‌های استان قرار گرفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.