۹۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران تاکنون به مرحله ظهور خوشه رسیده است.

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون ۹۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان تاکنون به مرحله ظهور خوشه رسیده است، گفت: ۱۹۰ هزار هکتار از شالیزا‌های استان در مرحله پنجه زنی و ۳۵ هزار هکتار در مرحله گلدهی است.

او با اشاره به کشت برنج در ۲۰۹ هزار و ۷۳ هکتار از شالیزار‌های استان در سال زراعی جاری، افزود: کشت برنج در ۱۴۱ هزار و ۶۹۴ هکتار شالیزار استان به صورت مکانیزه و در ۶۷ هزار و ۳۷۹ هکتار به روش سنتی انجام شد.

عباسپور با بیان اینکه ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان فعالیت دارند، افزود: ارقام محلی برنج در ۱۸۰ هزار و ۷۵۳ هکتار و ارقام پرمحصول در ۲۸ هزار و ۳۲۰ هکتار شالیزار استان کشت شد و سطح سبز اراضی شالیزاری نیز ۲۰۹ هزار و ۷۳ هکتار است.

او با اشاره اینکه بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، گفت: ۱۰ هزار و ۴۵۵ تن بذر گواهی شده و خود مصرفی برنج و ۹۴ هزار و ۴۰۹ تن کود به کشاورزان شالیکار استان توزیع و مصرف و ۲۷۴ مورد آزمون خاک صورت گرفت.

عباسپور با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم ذخیره سازی آب سد‌های استان ۱۲۳ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۱۱۴ میلیون مترمکعب است، افزود: تاکنون با نسل اول کرم ساقه خوار برنج در ۱۷ هزار و ۹۳۱ هکتار، علف‌های هرز در ۴۱۷ هزار و ۷۵۰ هکتار و بلاست برگ برنج در ۱۸ هزار و ۳۴۰ هکتار مزاع شالیزاری استان مبارزه شیمیایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۲ تير ۱۴۰۲
برنج طارم الان کیلویی ۵۰۰۰۰ تومن بااین همه هزینه اصلا نمی صرفه