روند کند انتقال همکاران سابق دولت و ارتش افغانستانی انگلیس ادامه دارد

در ۳ ماه گذشته از میان یک هزار و ۴۹ افغانستانی همکاران سابق دولت و ارتش انگلیس که در پاکستان بسر می‌برند، تنها ۲ پناهجو به انگلیس انتقال یافته‌اند.

یک نشریه انگلیسی اعلام کرد در سه ماه گذشته تنها دو نفر از همکاران افغان دولت و ارتش انگلیس از پاکستان به این کشور منتقل شده‌اند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مورد روند کند انتقال همکاران سابق دولت و ارتش این کشور در افغانستان گزارش داد که از میان یک هزار و ۴۹ افغانستانی واجد شرایط که در پاکستان بسر می‌برند، تنها ۲ پناهجو در ۳ ماه گذشته به انگلیس انتقال یافته‌اند.

ایندیپندنت نوشت دولت انگلیس به این افغانستانی ها که شامل مترجمان نیروهای نظامی و کارمندان سابق سفارت انگلیس در کابل هستند گفته است در صورتی از پاکستان انتقال خواهند یافت که کسی به آنها در انگلیس در یافتن سرپناه کمک کند.

در نزدیک به دو سال گذشته، یافتن مسکن برای افغانستانی های انتقال یافته به انگلیس مشکلی برای لندن و سازما‌ن‌های اسکان پناهجویان بوده است. مشکل مسکن باعث شد که بخشی از این پناهجویان در طول این ماه‌ها، در هتل زندگی کنند.

پناهجویان واجد شرایط افغانستان به ایندیپندنت می‌گویند آنها بر اساس وعده دولت انگلیس به پاکستان آمده‌اند، اما حالا ماه‌ها است که در هتل‌ها در اسلام‌آباد اقامت دارند و برنامه انتقال‌شان نامشخص است.

این پناهجویان نگران اخراج از پاکستان هستند چرا که اخیراً دولت پاکستان اعلام کرده است که پناهجویان خارجی فاقد اقامت قانونی را از این کشور بیرون می‌کند.

با سقوط جمهوریت و روی کار آمدن طالبان هزاران شهروند افغانستان آواره شدند و به کشورهای همسایه پناه بردند شماری از همکاران افغانستانی آمریکا و کشورهای اروپایی در پاکستان و قطر پس از گذشت حدود دو سال در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.