سرویس امنیت فدرال روسیه موفق شد فردی را که قصد ترور رئیس منطقه کریمه را داشت بازداشت کند.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) امروز دوشنبه اعلام کرد که تلاش برای ترور سرگئی آکسیونوف، رئیس منطقه کریمه در مسکو را که توسط اوکراین سازماندهی شده بود، خنثی کرده است.

در بیانیه کتبی سرویس امنیت فدرال روسیه آمده است: یک شهروند روسیه، متولد سال ۱۹۸۸، که توسط سرویس امنیتی اوکراین (SBU) استخدام شده بود و دوره فعالیت‌های شناسایی و خرابکارانه در خاک اوکراین از جمله آموزش انفجار مین را گذرانده بود، بازداشت شد.

سرویس امنیت فدرال روسیه افزود که مظنون اعتراف کرد که قصد ترور آکسیونوف را با منفجر کردن اتومبیل وی داشته است.

به گزارش تاس، پیشتر مقامات روسیه گفتند پل چونهار مسیری است که ارتش روسیه برای حرکت بین کریمه و سایر مناطق اوکراین از آن استفاده می‌کند مورد هدف موشک‌های اوکراین قرار گرفته است.

شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴طی یک همه پرسی به خاک روسیه ضمیمه شد. جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است هیچ معامله‌ای برای حل صلح آمیز جنگ اوکراین در حال حاضر بر روی میز وجود ندارد. این موضوع دو دلیل اصلی دارد: نخست اینکه روسیه چهار منطقه زاپروژیا، خرسون، لوهانسک، و دونتسک را در سپتامبر ۲۰۲۲ به خاک خود ضمیمه کرده است و بعلاوه شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به خاک این کشور ضمیمه شد، اکنون روسیه نزدیک به ۲۸ درصد خاک اوکراین را تصاحب کرده است و حاضر به بازگرداندن آن به کی یف نیست و این مسئله را مقامات اوکراینی نمی‌توانند بپذیرند. 

مشکل بزرگ دوم نیز این است که اوکراین همچنان بر عضویت در سازمان ناتو تاکید دارد که این موضوع یک تهدید وجودی علیه روسیه است و مسکو تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند اجازه این امر را بدهد. از این رو، رسیدن دو طرف به توافق صلح از طریق مذاکره در حال حاضر غیرممکن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار