مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از کشت ۴۰۴ هکتار دانه‌های روغنی گلرنگ و کلزا در این شهرستان خبر داد.

محمدکرم مرادی گفت: مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از کشت ۴۰۴ هکتار دانه‌های روغنی گلرنگ و کلزا در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: از این میزان سطح کشت شده، ۲۵۶ هکتار به مزارع گلرنگ و ۱۴۸ هکتار به مزارع کلزا اختصاص دارد. 

او گفت: امسال براساس سامانه پهنه بندی ۱۰۰ نفر از کشاورزان اسدآبادی در مزارع خود دانه روغنی گلرنگ کشت کرده‌اند که طبق پیش‌بینی امسال از سطح مزارع گلرنگ این شهرستان یک تا ۱.۵ تن محصول برداشت خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه ۵۰ نفر از کشاورزان شهرستان نیز امسال نسبت به کشت کلزا اقدام کرده اند که براساس پیش بینی از سطح مزارع کلزا نیز به طور متوسط ۴۴۴ تا ۴۵۰ تن محصول قابل برداشت است، گفت: پارسال زیرکشت کلزا شهرستان ۹۲ هکتار بود که امسال این میزان به نسبت سال گذشته ۵۸ هکتار معادل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مرادی با اشاره به اینکه میزان برداشت محصول از مزارع کلزا در هر هکتار ۳ تن بوده و مزارع کلزا شهرستان به سیستم آبیاری بارانی مجهز هستند، گفت: دانه‌های روغنی تولید شده شهرستان پس از برداشت توسط کشاورزان به کارخانه روغن نگین نهاوند و نیز کارخانه شهرستان بهار و رزن ارسال و تحویل داده می‌شود.

او درباره خرید تضمینی دانه‌های روغنی توسط اداره تعاون روستایی اسدآباد گفت: خرید تضمینی دو محصول کلزا و گلرنگ در دستور کار این اداره قرار دارد که در روز‌های آینده درباره نحوه خرید آن تصمیم گیری می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از راه اندازی شش مرکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال علاوه بر سه مرکز خرید گندم در دهستان‌های موسی آباد، کلیایی و حسن آباد، کارخانه آرد زرین، سیلوی ظفری و سیلوی سیف آباد نیز آمادگی دارند گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کنند.

مرادی گفت: سطح زیرکشت امسال گندم شهرستان ۲۶ هزار هکتار بوده که از این میزان سطح زیرکشت ثبت شده در پهنه بندی ۱۴ هزار و ۹۰۶ هکتار به گندم آبی و ۱۱ هزار و ۹۴ هکتار به گندم دیم اختصاص دارد.

او گفت: براساس پیش بینی بیش از ۷۰ تا ۷۵ هزار تن گندم قابل برداشت بوده و ۵۰ هزار تن از گندم مازاد تولید شده امسال توسط مراکز خرید تضمینی راه اندازی شده خریداری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.