حسینی گفت: آمریکایی‌ها در حالی خود را حامی حقوق بشر می‌دانند که به هیچ کدام از اصول آن پایبند نیستند و حتی به مردم خود هم رحم نمی کنند.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم گلباران محل شهادت ۲۹۰ مسافر بی گناه هواپیمای ایرباس ایران در آب‌های خلیج فارس گفت: شلیک موشک به هواپیمای مسافربری و شهادت ۲۹۰ مسافر بی گناه هیچ توجیهی ندارد و این لکه ننگ هرگز پاک نخواهد شد.

حسینی گفت: آمریکایی‌ها در حالی خود را حامی حقوق بشر می‌دانند که به هیچ کدام از اصول آن پایبند نیستند و ادعای آن‌ها در مورد حمایت از حقوق بشر طنز تلخی بیش نیست.

او گفت: آمریکایی‌ها با وجود اتفاقاتی که در کشورشان رخ می‌دهد از جمله حمل آزاد سلاح و کشته شدن مردم در تیراندازی‌های خیابانی و مدارس و شکنجه در زندان‌ها باز هم مدعی حقوق بشر هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: جنایات آمریکا باید برای مردم بازگو و تبیین شود تا تحت تاثیر شعار‌های آمریکا در دفاع از حقوق بشر و دموکراسی قرار نگیرند.

حسینی گفت: دشمنی آمریکا با ملت و دولت ایران سابقه بسیار طولانی دارد چرا که آن‌ها همواره به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب هستند و برای پیشبرد اهدافشان هر جنایتی مرتکب می‌شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: کشور‌های غربی در گذشته و با شعار حمایت از حقوق بشر، کشور‌های مختلف را غارت و استثمار کرده اند و آمریکا از بدو شکل گیری، فعالیت خود را با جنایت و کشتار آغاز کرده و حمله به عراق و افغانستان از جمله جنایات آن‌ها است.

حسینی گفت: مشوق و تحریک‌کننده صدام برای حمله به ایران نیز آمریکایی‌ها بودند چرا که فکر می‌کردند صدام خواهد توانست ظرف چند هفته انقلاب اسلامی ایران را از پای در بیاورد و وقتی در این معادله شکست خوردند با ابزار‌های دیگری به کمک رژیم بعث عراق شتافتند.

او گفت: کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از گروهک منافقین، ترور دانشمندان هسته‌ای و سردار سلیمانی گوشه‌ای از جنایات آمریکایی‌ها علیه ملت ایران است.

۱۲ تیر سال ۶۷ هواپیمای مسافربری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس (حوالی جزیره هنگام) توسط ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت دو فروند موشک قرار گرفت و همه ۲۹۰ مسافر این پرواز از جمله ۶۶ کودک بی گناه به شهادت رسیدند.

۶ تا ۱۲ تیر به نام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شده است و هر سال محل شهادت ۲۹۰ مسافر بی گناه پرواز ناتمام شماره ۶۵۵ در آب‌های خلیج فارس گلباران می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.