نمایشگاه ۲ روزه توانمندی‌ها و دستاوردهای پناهندگان ساکن در استان بوشهر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در آئین افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های اتباع ساکن در استان بوشهر اظهار کرد: مهاجرت و پناهندگی اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستان‌ به ایران قدمتی برابر با عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

اکبر پورات اظهار کرد: در اواخر دهه ۱۳۵۰ با شدت گرفتن جنگ و ناآرامی و حمله نظامی شوروی به کشور افغانستان سبب شد جمعیت زیادی از مردم این کشور برای پرهیز از خشونت و سرکوب به کشورهایی از جمله ایران و پاکستان مهاجرت کنند.

وی افزود: به دلیل اشتراک‌های فرهنگی و مذهبی، کسب و کار مناسب، ثبات سیاسی و امنیتی و بسیاری موارد دیگر بیشتر مهاجرت مردم افغانستان به ایران بود و تاکنون نیز جمهوری اسلامی نهایت همکاری را با اتباع خارجی داشته است.

پورات گفت: ارائه خدمات مطلوب و بدون منت همچون شهروندان ایرانی به اتباع خارجی نمونه‌ای از مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی از اتباع خارجی پناهنده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: ارائه خدمات آموزشی نظیر حضور در مدارس ایرانی، ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان، زیر پوشش قرار دادن اتباع معلول از سوی بهزیستی و بسیاری خدمات رایگان دیگر به اتباع خارجی نمونه‌ای از خدمات ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی به اتباع است.

پورات گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از اتباع بوده و تاکنون نیز به واسطه همین خدمات با ثبات و آرامش در این کشور زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: کمک به تامین و تجهیزات لوازم بیمارستانی، حمایت در ساخت مدارس برای اتباع خارجی و تجهیز مدارس و توانمندسازی و ایجاد کارگاه‌های آموزشی و تولیدی از جمله مواردی است که انتظار می‌رود کمیساریای عالی پناهندگان با استان بوشهر همکاری و حمایت لازم داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری بوشهر هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی دستاوردها و توانمندی‌های اتباع خارجی حاضر در استان عنوان کرد.

زهرا علیپور ارائه دست‌بافته‌های زنان افغانستانی از جمله گلیم بافی، نقاشی روی سفال و بوم، حجاب و لباس اسلامی و لباس افغانستانی از جمله مواردی است که در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۶۴ هزار پناهنده افغانستانی در استان بوشهر سرشماری شده‌اند.

علیپور ارائه خدمت به هفت دانش‌آموز افغانستانی و صدور ۵۰۰ شناسنامه برای کودکان افغانستانی که مادران آنها ایرانی است و خدمات بهداشتی از جمله خدماتی است که به پناهندگان افغانستانی ساکن در استان بوشهر ارائه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.