طی خرداد ماه امسال تاکنون ۷ واحد عرضه کننده فرآورده خام دامی در شهرستان کرمانشاه به علت عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شدند.

تورج کرمیان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : در راستای ارتقای سلامت و بهداشت عمومی شهروندان، ۷ واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در کرمانشاه، کارشناسان دامپزشکی این شهرستان نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تولید، بسته بندی، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی (کشتارگاه ها، کارخانجات، سردخانه‌ها و رستوران ها، قصابی‌ها و...) را به صورت ویژه در دستور کار دارند.

وی افزود: در همین راستا طی خرداد ماه سال جاری بیش از ۱۴۰۰ مورد بازدید از مراکز فوق انجام گرفته شده که منجر به جمع آوری و امحاء بیش از ۳۱۰ کیلوگرم گوشت و آلایش غیرقابل مصرف از سطح مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی شده است.

کرمیان خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۴ پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل و ۷ واحد متخلف عرضه کننده فرآورده خام دامی به علت عدم رعایت موازین بهداشتی سازمان دامپزشکی به دستور مقام قضایی پلمب و برای ۲ نفر به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی حکم بازداشت صادر شده است.

وی از شهروندان درخواست کرد: گوشت و مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: همشهریان می‌توانند هرگونه گزارش، پیشنهاد و انتقاد خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.