رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با اصلاح فرآیند‌ها و سیستم توزیع نهاده دامی مصرف به ۱۷۵ هزار تن کاهش یافت و این میزان سبب صرفه‌جویی ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی شد.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال با اصلاح فرآیند‌ها و سیستم توزیع نهاده دامی میزان مصرف به ۱۷۵ هزار تن کاهش پیدا کرد و این میزان سبب صرفه‌جویی ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با اجرای این برنامه بیش از ۳ هزار تن از نهاده‌های دامی تخصیص یافته در سال ۱۴۰۰ که مشخص نبود در چه محلی مصرف شده با پیگیری‌های مستمر شناسایی و وارد شبکه توزیع شد.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت‌ماه پارسال دولت اقدام به حذف ارز ترجیحی کرد و طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها به مرحله اجرا درآمد، افزود: تا قبل از اجرای این طرح و در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب بیش از ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تن نهاده دامی در چهارمحال و بختیاری توزیع شد که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته چالش‌ها و انحرافاتی در توزیع نهاده‌های دامی به دلایل مختلفی از جمله عدم وجود ساختار و سامانه‌ها وجود داشت.


بیشتر بخوانید


برزگر اضافه کرد: قبل از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها قیمت نهاده‌های دامی با بازار آزاد اختلاف بالایی داشت و در فرایند تامین و توزیع چالش‌های بسیاری وجود داشت، اما با تشکیل کمیته راهبردی در استان‌ها چالش‌های جدی در این زمینه تقریبا برطرف شده است.

وی بیان کرد: از مردادماه سال گذشته اصلاحاتی در فرآیند توزیع نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت تا مسیر توزیع شفاف‌تر و قابل ارزیابی و رصد بیشتر شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در حوزه طیور به دلیل تخصیص مستقیم نهاده در سامانه بازارگاه به تولیدکننده مشکل چندانی وجود نداشت، اما برای یک‌هزار و ۵۰ دامدار صنعتی استان مقرر شد بر اساس پروانه بهره‌برداری و ظرفیت واقعی نهاده تخصیص و مستقیما از سامانه بازارگاه خرید خود را انجام دهند.

وی گفت: در طرح هوشمندسازی معاملات مرغ از طریق سامانه رهتاب استان چهارمحال و بختیاری به عنوان اولین استان در اجرای دقیق این طرح در کشور معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.