در نوبت دوم آزمون سراسری ۶۰ درصد تاثیر قطعی کنکور و ۴۰ درصد نیز تاثیر قطعی سوابق تحصیلی را در بر خواهد داشت.

نوبت دوم آزمون سراسری سال جاری با کنکور داوطلبان ریاضی و فنی شروع می‌شود. در این آزمون ۶۰ درصد تاثیر قطعی کنکور و ۴۰ درصد نیز تاثیر قطعی سوابق تحصیلی را در بر خواهد داشت.

در آزمون سراسری امسال اکثر داوطلبان تجربه کنکور آن هم در نوبت اول را داشته و حتی برخی از داوطلبان به دلیل کسب نمره قابل قبولی در نوبت اول با خیالی آسوده‌تر در آن میدان علمی بزرگ رقابت خواهند داشت. مسئولان ذی ربط هم بر قراری امنیت کنکور را بدون قطع اینترنت تضمین کرده اند.

آزمون سراسری ۱۴۰۲ نیز در روز‌های چهارشنبه ۱۴ و پنجشنبه ۱۵ تیر برگزار خواهد شد و نمرات خام داوطلبان کنکور در نیمه دوم مرداد  بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و کارنامه نهایی و انتخاب رشته داوطلبان نیز از نیمه دوم مرداد منتشر می‌شود.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم گفت: در هنگام برگزاری کنکور اینترنت قطع نخواهد شد و تمام تلاشمان را کرده تا آزمون سراسری در یک فضای امن همراه با آرامش برگزار شود و فرزندان در چنین فضایی به رقابت علمی بپردازند.

به گفته وی با تجهیزات در نظر گرفته شده  امنیت کنکور را تامین و تضمین خواهیم کرد.

او افزود: به داوطلبان توصیه می کنم که شب کنکور استراحت کافی داشته باشند تا بدون هیچ اضطرابی در جلسه کنکور حاضر شوند.

 

عبدالرسول پور عباس رئیس سازمان  سنجش کشور گفت:  نسل دوم سیگنال یاب توسط جوانان این مرز و بوم در یک شرکت دانش بنیان طراحی شده است به طوری که این دستگاه قادر است  تمام تجهیزات تقلب را شناسایی کند. در آزمون دی سال گذشته حتی یک مورد تقلب گزارش نشده است، سال گذشته افراد متقلب نتوانستند وارد دانشگاه شوند.

به گفته وی اینترنت با زندگی مردم گره خورده است گفت: اختلال اینترنت در حوزه‌های برگزاری کنکور نخواهیم داشت، اگر امواجی وارد جلسه آزمون شد سازمان سنجش آن را سریع کشف و شناسایی خواهد کرد.

او افزود: در نوبت اول در حدود ۵۰۰ هزار نفر از داوطلبان،  دانش آموز هستند که نوبت اول آزمون برای این افراد آزمایشی خواهد بود. یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر در نوبت دوم ثبت نام کرده اند. آمار‌ها نشان می‌دهد که ۱۳۰ هزار نفر در نوبت اول شرکت کرده‌اند، اما در نوبت دوم شرکت نکرده اند و به همان نمره نوبت اول بسنده کرده اند، اما عمده افراد در نوبت دوم آزمون سراسری ثبت نام و شرکت می‌کنند.  

او ادامه داد: نتیجه نوبت دوم کنکور قبل از انتخاب رشته اعلام می‌شود، بنابراین در نیمه دوم مرداد انتخاب رشته انجام خواهد شد. قبل از انتخاب رشته سوابق تحصیلی توسط آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال می‌شود.

او بیان کرد: پاسخ نامه‌ها در کنکور امسال  شخصی سازی شده است بنابراین کار سازمان سنجش سخت خواهد شد.  پلیس چند شبکه بزرگ تقلب را شناسایی کرده است به طوری که در نهایت منجر به دستگیری یک تیم بزرگ شد و تجهیزات این افراد ضبط شده است.   ۸۵درصد از پذیرفته‌شدگان بدون آزمون وارد دانشگاه می‌شوند، بنابراین داوطلبان در نوشتن معدل دقت کنند و سازمان سنجش تاییدیه لازم را از آموزش و پرورش اخذ خواهد کرد و در صورت مغایرت و قبولی داوطلب از ثبت نام فرد مذکور جلوگیری به عمل خواهد آمد.

پور عباس افزود: در آزمون امسال ۱۹۵۵ حوزه را برای برگزاری کنکور آماده کرده ایم.

محمدحسین حاجیلو،رئیس شورای حفاظت آزمون‌ سراسری  گفت: شناسایی و پیشگیری از تخلف و مقابله با اقدامات برنامه‌ریزی شده گروه‌های سودجو و اغفال گر که موجب نگرانی داوطلبان پرتلاش و زحمتکش می‌شود، مورد حمایت قاطبه مردم و از جمله مصادیق حقوق عامه است.

وی تاکید کرد: بدیهی است اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی دقیق به داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها در مورد اهداف گروه‌های سازمان یافته کلاهبرداری موجب پیشگیری از مشکلات بعدی برای کنکوری‌ها خواهد شد.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به فعالیت‌های مختلف سازمان سنجش آموزش کشور در فرآیند برگزاری آزمون، گفت: هر آزمون بسته به حیطه و گستره اجرایی آن شامل سه مرحله، پیش از برگزاری، حین و پس از برگزاری است و حفاظت آزمون‌ها در مراحل مختلف از جمله قرنطینه به صورت کامل و دقیق انجام می‌شود و سوابق برگزاری آزمون در سال‌های متمادی هم نشان می‌دهد امنیت در این بخش‌ها همواره برقرار بوده است.

حاجیلو با اشاره به برخی گزارش‌های دریافتی از شدت یافتن فعالیت عوامل سودجوی مدعی تقلب در شبکه‌های اجتماعی مجازی، گفت: داوطلبانی که در یک سال و یا حتی سال‌ها برای موفقیت در آزمون سراسری برنامه‌ریزی و تلاش کرده‌اند و با صرف وقت و انرژی خود و خانواده‌ها آماده شرکت در کنکور شده‌اند، انتظار دارند که در یک رقابت سالم و ایمن شرکت کنند و شاهد تحقق عدالت آموزشی در جامعه باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار