سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : مرز رسمی خسروی در صورت ۲۴ ساعته شدن پذیرای یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر خواهد بود که از این گذرگاه رسمی در بزرگترین همایش پیاده روی جهان اسلام حضور خواهند یافت.

محمد نجفی سرپرست فرمانداری قصرشیرین در جمع دهیاران روستا‌های شهرستان قصرشیرین، گفت : برای پذیرایی شایسته و مطلوب از زائران اربعین باید همه امکانات و تمام توان خود را بسیج کنیم و جهاد شبانه روزی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: هم اکنون زیرساخت‌های مرز خسروی و شهرستان برای پذیرایی از زوار در حال تقویت است، چون سال گذشته در مجموع در ایام اربعین شاهد تردد ۵۰۰ هزار نفر از این مرز به کربلای معلا بودیم، ولی امسال به طور یقین شاهد افزایش شمار زائرانی خواهیم بود که این گذرگاه را برای عزیمت به عراق انتخاب خواهند کرد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین از ممنوعیت آتش زدن پسماند محصولات کشاورزی در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: افرادی که نسبت به انجام این مورد مبادرت کنند برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

نجفی ادامه داد: براساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک، کسانی که اقدام به آتش زدن پس مانده محصولات کشاورزی در مزارع می‌کنند در واقع مجرم هستند، چون آتش سوزی‌ها منجر به وارد شدن خسارات به عرصه‌های طبیعی خواهد شد و خسارات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

وی بیان کرد: دهیاران باید آموزش‌های لازم را به کشاورزان ارائه کنند تا از آتش زدن پسماند‌های کشاورزی خودداری کنند، چون کشاورزان بر اساس سنتی اشتباه پس از برداشت محصول و همزمان با خشک شدن پوشش گیاهی اقدام به آتش زدن آن در سطح مزارع می‌کنند که این اقدام علاوه بر از بین بردن خاک زراعی، میکروارگانیسم‌های مفید آن و آلودگی هوا باعث سرایت آتش به عرصه‌های ملی و طبیعی می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.