۱۱۰ ایده عیدانه برای جشن بزرگ غدیر

غدیر، یکی از بزرگ‌ترین اعیاد دین اسلام است.

غدیر، یکی از بزرگ‌ترین اعیاد دین اسلام در راه است. عیدی که امام صادق علیه السلام در وصفش می‌فرمایند محترم‌ترین روز خداست و در احادیث بار‌ها به جشن و شادی در این روز توصیه شده است. برای آنکه روز بزرگ خدا را احیا کنیم و به سنت اهل‌بیت علیه‌السلام به بهترین صورت این عید عزیز را جشن بگیریم. ۱۱۰ ایده عیدانه برای جشن بزرگ غدیر برایتان آماده‌کرده‌ایم تا امسال به استقبال غدیر برویم. 

 ۱_نصب پوستر و پرچم: با نصب کتیبه یا پرچم که مزین به نام امیرالمومنین باشد به در منزل‌تان از چند روز قبل غدیر را به همسایه‌هایتان یاد‌آوری کنید و خانه‌تان را نورانی به نام حضرت علی علیه‌السلام.

۲_ تزئین کوچه: نصب پرچم و چراغانی کوچه می‌تواند حال و هوای این جشن بزرگ را در محله شما زنده کند.

۳_ مولودی و مدح امیرالمومنین: با رعایت همسایه‌داری هر روز تا آمدن غدیر چند دقیقه‌ای را در خانه‌تان مولودی و مدح امیرالمومنین پخش کنید و به بچه‌ها نشان دهید عید بزرگی در راه است.

۴_ خانه‌غدیری: برای آنکه رسالتی که پیامبر به عهده‌تان گذاشته را به جا بیاورید و غدیر را به گوش فرزندتان برسانید. سعی کنید خانه را با هرچه دارید تزئین کنید.

۵_پخت‌غذای خانواده به نیت نذری: از امروز نیت کنید و غذای اهل خانه را به نیت غذای نذری امیرالمومنین علیه السلام آماده کنید.

۶_بهترین لباس: بهترین لباس‌های خود را به سفارش اهل‌بیت علیه‌السلام نه برای مهمانی‌های خاص بلکه برای غدیر آماده کنید و بپوشید. حتی اگر قصد خرید لباس نو دارید آن را با غدیر پیوند بزنید. 

۷_ عطر بزنید:اگر اهل عطر زدن در منزل نیستید تا آمدن غدیر هر روز به سفارش امام صادق علیه السلام عمل کنید و هم برای خودتان و هم برای بچه‌ها عطرخوش استفاده کنید.

۸_روز لبخند: غدیر به گفته امام رضا علیه السلام روز لبخند زدن است سعی کنید از همین حالا لبخند را روی صورت‌تان حفظ کنید. کمتر عصبی شوید و با اخلاق نیکو با خانواده و دیگران رفتار کنید. 

۹_عشق زبانی: هر رفتار خوب و هر فعالیت مثبتی که انجام می‌دهید در جمع دیگران تاکید کنید که به احترام امام علی علیه السلام این کار را انجام داده‌اید. 

۱۰_پیام تبریک: با ارسال پیام تبریک برای آشنایان‌تان به پیشواز غدیر بروید. غدیر به گفته امام رضا روز تبریک گفتن و تهنیت گفتن به هم است. 

۱۱_مهمانی خانوادگی: امام حسن علیه اسلام در روز عیدغدیر همیشه میزبان یک مهمانی بزرگ بودند. فرصت خوبی است که برای بزرگداشت غدیر یک مهمانی خانوادگی یا دوستانه ترتیب دهید و میزبان این جشن باشید.

۱۲_اطعام: اطعام در روز غدیر یکی از اعمالی است که بسیار سفارش شده است، اما اگر شرایط مهمانی دادن را ندارید از فضیلت آن غافل نشوید و با پخش غذا بین افراد نیازمند یا اطعام همسایه‌ها از ثواب آن بهره‌مند شوید.

۱۳_ بچه‌ها سفیر سیار غدیر: داستان‌هایی از غدیر و امام‌علی علیه‌السلام برای بچه‌ها بگویید. یک بسته شکلات برای بچه‌ها بخرید تا وقتی در کلاس یا در جمع دوستانشان قرار گرفتند آن را پخش کنند و به زبان خودشان برای بقیه از غدیر بگویند.

۱۴_ هدیه بدهید: قرار نیست حتما از سادات باشید تا عیدی بدهید. هدیه دادن یکی از اعمال سفارش شده در روز غدیر برای همه مسلمان‌هاست. هدیه‌های کوچک و معنوی آماده کنید. مثلا بسته‌ای از چند شکلات و پیکسل‌هایی با ذکر مولا و به اطرافیان‌تان هدیه بدهید. 

۱۵_ تغییر چهره زندگی: فرصت خوبی است مثل عید نوروز که با خودش نونواری می‌آورد. عیدغدیر را محترم بشمارید و حتی با تغییر چینش وسایل خانه حس خوش عید را در ذهن‌تان نهادینه کنید.

۱۶_ جشن عید کنار نیازمندان: شیرینی این عید را با نیازمندان هم شریک شوید و در حد توانتان کاری برای خوشحالی نیازمندان کنید و عید را به خانه‌شان ببرید. 

۱۷_ تسویه حساب سوپرمارکت‌ها: به محله‌های کم برخوردار بروید و مبلغی را برای تسویه حساب خانواده‌های نیازمند صرف غدیر کنید.

۱۸_ یک وعده شام با آقای پاکبان: عیدی کوچکی برای پاکبان محله‌تان آماده کنید و با احترام با یک وعده شام یا یک ظرف میوه از آن‌ها پذیرایی کنید.

۱۹_ نوید بخش غدیر باشید: هر شغلی که دارید این چند روز یک پاکت شکلات یا هدیه‌های کوچک غدیری به همراه داشته باشید و با پخش آن بین اطرافیان‌تان نوید بخش غدیر باشید.

۲۰_ به احترام غدیر ببخشید: اگر از کسی دلخوری دارید به احترام غدیر ببخشید و یا واسطه ببخش دیگران شوید و شیرینی غدیر را دو چندان کنید.

۲۱_ صله‌رحم: دید و بازدید و صله‌رحم از سفارش اهل‌بیت (ع) برای غدیر است. مثل عید نوروز این سنت حسنه را ماندگار کنید و مهمانی بروید و مهمانی بدهید.

این فقط ۲۱ ایده از بسته عیدانه غدیر است ۸۹ ایده دیگر را قرار است شما برایمان بنویسید. در قسمت نظرات خبری که مطالعه می‌کنید برایمان بنویسید که شما برای عید غدیر چه کاری انجام می‌دهیم و چطور آن را برگزار می‌کنید؟! این بسته عیدانه فرصتی است تا رسم نیکویتان را برای جشن ولایت به اشتراک بگذارید و به دیگران هم معرفی کنید تا غدیرشان را به پیشنهاد شما نیکوتر کنند. منتظر ایده‌های قشنگ‌تان هستیم!

منبع: فارس

برچسب ها: غدیر ، عیدانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.