مایکروسافت اقدامات اروپا برای کنترل هوش مصنوعی را تحسین می‌کند

رئیس مایکروسافت اعلام کرد که هوش مصنوعی تهدیدی علیه موجودیت بشر نیست اما باید کنترل شود.

بر اساس گزارش‌ها، برد اسمیت، مدیرعامل مایکروسافت معتقد نیست که هوش مصنوعی برای انسان خطرناک است اما بر این باور است که کشورها برای کنترل آن باید قوانینی را تنظیم کنیم.

رئیس مایکروسافت معتقد است که ما باید در لایه‌های مختلفی به سراغ این مشکل برویم تا همواره این فناوری را تحت کنترل داشته باشیم. اسمیت گفت: «فکر می‌کنم اگر به‌درستی این کار را انجام دهیم، متوجه خواهیم شد که هوش مصنوعی یک ریسک وجودی نیست.»

به‌دنبال آغاز گفت‎وگو‌ها میان مؤسسات اروپایی درباره قانون‌گذاری در این اتحادیه پیرامون هوش مصنوعی، اسمیت هم به این قاره سفر کرده است تا دراین‌باره صحبت کند. اسمیت گفت اقدامات اتحادیه اروپا درزمینه قانون‌گذاری برای هوش مصنوعی از نظر مایکروسافت شایسته تحسین بوده است. بااین‌حال، در مقیاس جهانی همکاری‌های بیشتری باید شکل بگیرد تا این فناوری از کنترل خارج نشود.

رئیس مایکروسافت گفت: «واقع‌گرایانه و درواقع ضروری است که به‌دنبال سطح گسترده‌ای از همکاری‌های بین‌المللی برای قانون‌گذاری درزمینه هوش مصنوعی باشیم. دولت‌ها باید گرد هم بیایند و فکر می‌کنم کلید این کار متمرکزشدن است. نباید سعی کنیم ۱۰۰ کار مختلف را با هم انجام دهیم؛ باید ۸ یا ۱۰ کار را که مهم‌تر هستند، انجام دهیم، آن‌ها را اولویت‌بندی کنیم، یک قالب الگویی بسازیم و بعد اقدامات لازم را بسط دهیم.»

برد اسمیت معتقد است که با این سازوکار، دولت‌ها می‌توانند متمرکز شوند و همکاری داشته باشند. آمریکا و اروپا در ماه مه از برنامه‌هایی برای تبعیت از یک مجموعه اصول رفتاری مشخص در حوزه هوش مصنوعی خبر دادند که می‌تواند گامی مهم در بحث همکاری‌های بین‌المللی باشد. اسمیت خواستار مشارکت دیگر کشور‌ها در این همکاری‌ها شده است و باور دارد که در آینده این مشارکت‌ها احتمالاً اجباری خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار