رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی کهگیلویه و بویراحمد گفت:تاکنون ۹۶ درصد نوآموزان این استان مورد سنجش یا ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گرفته اند.

دولت دوست گفت: همه نوآموزانی که در سال جاری متقاضی ثبت نام کلاس اول هستند لازم است سنجش و ارزیابی آنها انجام شود چرا که بدون سنجش ثبت نام و خدمات رسانی آموزشی برای آنها مشکل می شود.
 
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون ۹۶ درصد نوآموزان کهگیلویه و بویراحمد سنجش شده اند افزود: چهار درصد باقیمانده از سنجش نوآموزان مربوط به شهرستان بویراحمد و بقیه شهرستان ها اغلب انجام شده است.
 
وی ادامه داد: ارزیابی سنجش نوآموزان عشایر، مناطق سخت گذر، حاشیه ای و اغلب شهرستان های استان انجام شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان گفت: ۴۰۰ نوآموز در شهرستان بویراحمد به دلیل مهاجرت یا اشتباه بودن آمار تاکنون اقدامی برای ثبت سنجش انجام نداده اند.
 
دولت دوست نوآموزان هدف را بیش از حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر برشمرد و حدود ۱۰۰ نفر عوامل اجرایی در طول پنج ماه گذشته کار ارزیابی و سنجش نوآموزان استان را انجام می دهند.
 
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان گفت: ثبت سنجش نوآموران تا ۱۵ تیر ادامه دارد و امیدواریم با همکاری خانواده، تمامی جامعه هدف تا این تاریخ سنجش شوند.
 
وی با اشاره به ضرورت انجام سنجش نوآموزان اضافه کرد: یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان داشتن کارت سلامت، برگه سنجش و گواهی پایان پیش‌دبستانی است که در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سلامت عمومی، وضعیت جسمانی، شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و واکسیناسیون عمومی نوآموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.