تفاهم نامه سه جانبه برای واردات شتر‌های لوک از قطر به استان یزد امضا شد.

تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، صالح جابر الشرقی مدیرعامل شرکت تجاری قطری بحرالرمال و اتحادیه دامداران کشور در راستای سند تحولی یزد نوین به امضا رسید. 

بر اساس این تفاهم نامه، شناسنامه شتر‌های مربوط به مرکز اصلاح نژاد دام کشور تحویل داده می‌شود تا نسبت به واردات ۱۰ نفر شتر نر لوک به کشور اقدام لازم انجام گیرد.

وکیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد هدف از این اقدام را فعالیت‌های اصلاح و به نژادی عنوان کرده و گفته بود که با این اقدام، کیفیت شتر‌های تولیدی چه از نظر گوشت و چه از نظر شیر بهتر و بهره وری بالاتر می‌رود و می‌توان در سال‌های آتی سیر جمعیت شتر که روند نزولی دارد را به صفر برسانیم و شاهد افزایش جمعیت نیز باشیم.

مهران فاطمی استاندار یزد هم با اشاره به یکی از محور‌های سند تحولی یزد نوین در رابطه با توسعه اکولوژیک پرورش شتر، بر لزوم پیگیری این مساله از سوی سازمان جهاد کشاوزی تأکید کرده بود.

در این راستا سازمان جهاد کشاورزی چند ماه قبل مقدمات سفر شیخ جابر را به استان یزد فراهم کرد.

او پس از بازدید از مراتع دست کاشت ساغند و بافق تصمیم گرفت برای حمایت و توسعه پرورش شتر در استان اقدام به واردات ۱۰ نفر شتر نر از نژاد اصیل عربی با حق بهره برداری ۱۰ساله از این نژاد برتر کند تا اقدامات اصلاح نژادی آسان‌تر انجام گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.