آغاز بکار سامانه هوشمند خرید و جمع آوری مواد بازیافتی در بیرجند

اولین سامانه هوشمند خرید و جمع آوری مواد بازیافتی خراسان جنوبی در بیرجند راه اندازی شد.

تقی نژاد مدیرعامل شرکت خلاق بنیان گفت: با روند دیجیتالی شدن سازمان ها و هوشمند سازی جهت تسریع امور شهروندان، ورود شرکت های دانش بنیان و فناور به بطن جامعه باعث شده است وقت کمتری از ارباب رجوع تلف شود که سامانه هوشمند خرید و جمع آوری مواد بازیافتی از جمله این موارد است که در جهت حفظ  محیط زیست راه اندازی شده است.

او افزود: برخی پسماندها مانند پسماندهای غذایی که  قابل بازگشت به چرخه طبیعت هستند و برخی از آن ها مانند شیشه و پلاستیک  که تجزیه نمی شوند باید بازیافت شوند و بعضی دیگر هم مدت زیادی طول می کشد تا به چرخه طبیعت برگردند؛ بنابراین تفکیک از مبدأ، به ویژه تفکیک پسماندهای قابل تجزیه بیولوژیکی که جزء مهمی از آن هاست یکی از دغدغه های زیست محیطی است و تنها راهکار جهت کاهش این دغدغه بازیافت و تفکیک در مبدأ است.

 تقی نژاد بیان کرد: با کار کارشناسی و تخصصی اقدامی نوآور و فناورانه در زیست بوم دانشگاه بیرجند انجام شد که بیش  از یک سال  از بهره برداری آن در شهر بیرجند می گذرد و آن  پلتفرم اجتماعی چرخه سبز است.

 مدیرعامل شرکت خلاق بنیان ادامه داد: این پلتفرم سامانه هوشمندی است که این امکان را برای شهروندان مهیا کرده تا در هر نقطه از شهر که هستند، درخواست جمع آوری مواد تفکیکی و پسماند خشک خود را ثبت کنند.

او عنوان کرد: محوریت این طرح نرم افزار چرخه سبز است که مطابق با ساعات تنظیم شده و مکان نشان شده، جمع آوری مواد بازیافتی انجام می شود و با محاسبه وزن تحویل پسماند خشک هزینه متریال بازیافتی به کیف پول افراد انتقال داده می شود.

تقی نژاد گفت: شهروندان می توانند از طریق سایت www.green_cycle.ir و یا نصب برنامه آن از کافه بازار، از این امکان استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضي تقی نژاد
۱۵:۵۹ ۱۱ تير ۱۴۰۲
خیلی عالی ممنون از خبرگذاری تون
آخرین اخبار