رئیس سازمان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تعامل وهمراهی خوب حوزه علمیه قزوین با سازمان جمعیت هلال احمر در مواقع بحران می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

حسین خویینی رئیس سازمان جمعیت هلال احمر استان قزوین در دیدار با مسئولان کانون‌های خانه هلال مدارس علمیه قزوین ضمن اظهار تاسف از اهانت دشمنان به ساحت قرآن مجید خواستار برخورد جامعه جهانی با این حرکت خباثت آمیز شد.
 
خویینی افزود: هلال احمر به عنوان عضوی از جامعه جهانی جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ کار‌های زیادی در حوزه امداد و نجات و در راستای خدمات بشر دوستانه انجام می‌دهد.
 
وی ادامه داد: این خدمات و تلاش‌ها زمانی ارزشمند و در جایگاه والایی قرار می‌گیرد که بدون توجه به حوزه سرزمینی، قوم و نژاد با احساس انسان دوستانه و بدون منت انجام شود و یکپارچگی و جهان شمول بودن خدمات این جمعیت باعث ارتقا جایگاه ویژه این جمعیت در بین مردم و مسئولان شده است.
 
رئیس سازمان جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: مشارکت دادن مردم در مدیریت بستری برای مردم فراهم می‌کند تا نقش آفرینی کنند و خانه‌های هلال بویژه در مناطق دوردست و روستا‌ها این بستر را ممکن ساخته تا در صورت بروز حوادث، قبل از حضور نیرو‌های امدادی به مردم خدمات امدادی ارائه شود که خوشبختانه امروز هم این خانه‌های هلال در مدارس علمیه قزوین بسیار رونق خوبی گرفته که جای قدردانی است.
 
خویینی گفت: آموزش افراد علاقمند برای حضور در حوادث امدادی تا قبل از حضور نیرو‌های امدادی در صحنه حادثه از اهداف تشکیل خانه‌های هلال است در واقع خانه‌های هلال با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی یا ‏قراردادی در سطح محلات، شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد می‌شوند و آن‌ها را اعضا، داوطلبان، خیران، نیکوکاران و ‏واقفان اداره می‌کنند.
 
مسئول کانون هلال احمر حوزه علمیه هم گفت: در جامعه‌ای که افراد آن هر روز با حوادث طبیعی و غیر طبیعی مواجه هستند هلال احمر باید بیشتر فعال بوده و همواره در آمادگی کامل باشد.
 
حجت الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: تلاش برای نجات جان انسان‌ها و کمک به همنوعان ارزش معنوی و جایگاه والایی در نزد خدای متعال دارد.
 
معاون امور طلاب حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: جمعیت هلال احمر و داوطلبان این جمعیت در خدمت مردم هستند و این قشر در واقع یک ذخیره انسانی معنوی برای جامعه به ویژه برای حادثه دیدگان و نیازمندان محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: کمک داوطلبان جمعیت هلال احمر برای رضای خدا و با هدف کمک به خلق است و رسیدگی و کمک به نیازمندان یک توفیق است که نصیب جمعیت هلال احمر و قشر داوطلبان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار