وزارت مهاجرین طالبان از بازگشت دو میلیون مهاجر به این کشور در دوسال گذشته خبر داد.

خلیل رحمان حقانی، وزیر امور مهاجران طالبان گفت: روند بازگشت مهاجران به ولایات مختلف سرعت یافته و در این مدت افزون بر دو میلیون مهاجر داخلی و دو میلون مهاجر خارجی به محل سکونت خود بازگشته اند.

حقانی با بیان اینکه بیشترین شمار مهاجران در جهان را مهاجران افغانستانی تشکیل می‌دهند از سازمان ملل متحد خواست کمکهای بیشتری را به پناهجویان افغانستانی اختصاص دهد.

براساس آمار وزارت مهاجرین طالبان بیش از هفت میلیون مهاجر افغانستانی در پاکستان و ایران و بیش از یک میلیون تن در دیگر کشورها به سر می‌برند. با این حال طالبان از شهروندان خواسته در افغانستان بمانند و به دور از مشکلات در کشور خود زندگی کنند.

اخیرا سازمان جهانی مهاجرت (IOM) در گزارش تازه خود از افزایش مهاجرت افغانستانی‌ها در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ خبر داده است.

در گزارش سازمان جهانی مهاجرت آمده است که در این دو سال ۳.۶ میلیون افغانستانی به خارج مهاجرت کرده‌اند که از این میان ۷۰ درصد به ایران، ۱۸ درصد به پاکستان، ۱۱ درصد به ترکیه و اروپا و ۲ درصد دیگرشان به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۴ تير ۱۴۰۲
امیدهای واهی .با این جمعیتی که درکوچه ها،محلات ،مترو ،اتوبوس وغیره از اتباع است .حکایت دیگری باز گو می کند دوتا می روند هشت میایند این آمار روندگان به ایران را ننوشته.فعلا ایران دست لابی گران داخلی و خارجی افتاده.اوضاع کشور از بیگانه ها از تهدید و هشدار گذشته واقعا عودت اینها به کشورشان به نفع مردم هر دو کشور است .چون بالاخره افغانستان وطنشان و همه نعمتی هم در آن هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۳ تير ۱۴۰۲
این طوری که ایران مدارک به اینا میدن همشون میان ایران نباید بزارن بیان