معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی با اعلام اینکه سرمایه گذار پتروشیمی میانکاله ابر بدهکار بانکی است، گفت: برای حفاظت از محیط زیست دستور قضائی صادر کردیم و جلوی اجرای این طرح را گرفتیم.

عباس ترکی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور درباره تأسیس پتروشیمی در تالاب میانکاله در یک برنامه تلویزیونی گفت: رویکرد دستگاه قضائی حمایت از تولید و اشتغال آفرینی بوده است و دادستان‌های ما در سراسر کشور از این سیاست حمایت می‌کنند و به همین دلیل سال قبل از تعطیلی ۲۰۰ تولیدی جلوگیری شد. محیط زیست در ۳ مرحله با تأسیس پتروشیمی در تالاب میانکاله مخالفت کرده است.

ترکی در ادامه گفت: میانکاله پناهگاه حیات وحش است و اجرای این پروژه در محیط زیست اثرات منفی دارد. امروز با رئیس سازمان محیط زیست هم مکاتبه شد و ایشان بار دیگر از قوه قضائیه درخواست کردند جلوی اجرای این طرح گرفته شود و اراضی ملی اعاده شود که مرحله چهارم مخالفت محیط زیست با پتروشیمی میانکاله محسوب می‌شود. علاوه بر این مرکز پژوهش‌ها هم با اجرای این پروژه مخالفت کرده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: از سوی دیگر سرمایه گذار این پتروشیمی ۵۸ میلیون یورو از بانک توسعه صادرات وام گرفته و این مبلغ را برنگردانده است و از جمله ابر بدهکاران بانکی است. ما برای حفاظت از محیط زیست دستور قضائی صادر کردیم و جلوی اجرای این طرح را گرفتیم و درخواست کردیم مصوبه هیأت وزیران لغو شود. به لحاظ اجرایی و طی فرآیند‌های قانونی مصوبه هیأت وزیران و واگذاری زمین تالاب میانکاله غیر قانونی بوده است.

وی گفت: ۹۰ هکتار از اراضی با کیفیت این تالاب در سال ۹۹ به سرمایه گذار واگذار شده و انتظار ما از دولت این است که تصمیم مقتضی را در این خصوص بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۱ تير ۱۴۰۲
چطوری این همه پول دست یکی دادن ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۰۷ ۱۱ تير ۱۴۰۲
استاندار گرامی مازندران ما خیلی طرفش بود حتما این کار بشه وتو تلویزیون عصبانی شده بود افرین که پیگیری کردین وحق مشخص شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۱ تير ۱۴۰۲
گفته میشود آقای م.ب. قا و چند شخصیت سیاسی و صاحب ثروت و قدرت پشت این پروژه هستند.
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۱ تير ۱۴۰۲
طرف ابر بدهكار بانكي است بعد با جسارت تمام رفته و شده سرمايه گذار پتروشيمي ميانكاله. واقعا شرم اور است ايراني و مسلمان بودن بعد از چهل سال و اندي. كجايي حاج قاسم كه جايت خيلي خالي است. درود بر ان شرافت و مردانگي ات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۱ تير ۱۴۰۲
به نظر میرسه قدرت پیمانکار از دستگاه قضا ومحیط زیست و ... خیلی بیشتره و جای تعجب داره با همه این فشار افکار عمومی و حامیان محیط زیست همچنان درحال فنس کشی در تنها باقیمانده جنگل انار و نابودی طبیعت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۱ تير ۱۴۰۲
سواحل دریای عمان و خلیج فارس زمین های لم یزرع زیادی مناسب این کار ها ست و کسی نمیره کارخانه و پتروشیمی بزنه یکم چمن و آبادی فسقلی را تو شمال این کله گنده ها و پولدارها براش کیسه دوختن واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۱ تير ۱۴۰۲
هر جا فساد است پای یک آقا زاده یا رانت قدرت در میان است
Germany
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۱ تير ۱۴۰۲
واقعا خنده اور و باعث تمسخر است,
ابر بدهكار بانكي تشريف داره و همزمان سرمایه گذار پتروشیمی میانکاله است, ببين ايران چه كشور بي صاحب و بي حساب كتابي شده.
Germany
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۱ تير ۱۴۰۲
باید همه حساب های بانکی فرد به یک حساب بانکی انتقال پیدا کنه
یا کارت ملی دارای سیستم دارایی فرد باشه
سیستم بانکی ایران فسادزا هست
داخلش اموال و دارایی و حساب ها گواهی تحصیلی و گواهینامه و باقی مدارک باشه
در صورت خلاف بشه امکانات شهروندی ازش گرفته شه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۱ تير ۱۴۰۲
سلام.باید غرامت جنگ تحمیلی هشت ساله به اضافه کمک تسلیحاتی به عراق و حفظ تمامیت ارضی عراق در برابر تروریست‌های تکفیری گرفته شود.غرامت حق همه مردم ایران،خصوصا ایثارگران و شهدا هست‌.طبق قوانین بین الملل باید غرامت گرفته شود.با احتساب دیرکرد غرامت،مبلغ بدهی عراق به ایران به میلیونها دلار خواهد رسید،می‌توانند در قبال نصف آن خودرو وارد کنند و در اولویت اول به خانواده های ایثارگر بصورت رایگان داده و مرحله بعد مردم ایران با قیمت بسیار کم بفروشند تا این گرانفروشی دههابرابری خودروهای انحصاری در داخل شکسته شود.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۱ تير ۱۴۰۲
اگرچه در علم اقتصاد به دلایل زیادی می گویند سرمایه گذاری بخش خصوصی بهتر از دولت هست اما در کشور ما این مطلب هم حقیقتا مثل سایر چیزها یک استثنا هست. بهتر هست خود دولت سرمایه گذاری انجام دهد تا این ابر بدهکاران بانکی هم ایجاد نشوند. حقیقتش نه سرمایگذاریهای بخش خصوصی خیلی سالم انجام می شود و نه بخش دولتی و لی به هر حال سلامت سرمایه گذاری بخش دولتی بیشتر از بخش خصوصی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۱ تير ۱۴۰۲
میگن اینها مجوز و امضای محیط زیست را ندارنداول ساختندحالا دنبال مجوزند 90هکتارزمین را اشغال کردند و ادعای اشتغال زایی دارند درحالیکه میتونند این پتروشیمی را در جای دیگه احداث کنند!!!
آخرین اخبار