جلسه هم‌اندیشی روسای فدراسیون‌های ورزشی کشور به میزبانی مشترک وزیران ورزش و امور خارجه برگزار شد.

جلسه هم‌اندیشی روسای فدراسیون‌های ورزشی کشور به میزبانی مشترک وزیران ورزش و امور خارجه برگزار شد.

در این نشست که با حضور رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، روسای کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک، و روسای فدراسیون‌های ورزشی کشور برگزار شد، دکتر امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر اهمیت ورزش کشور در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین المللی، ایجاد امید و شادابی در جامعه را از مهمترین دستاورد‌های فعالیت‌های حرفه‌ای ورزشکاران کشور دانسته و بر عزم دستگاه دیپلماسی در حمایت همه جانبه از ورزشکاران میهنمان جهت حضور هرچه پررنگتر و موفق‌تر ورزشکاران ایران در میادین ورزشی تاکید نمود.

وزیر امور خارجه، ورزشکاران کشورمان را سفیران صلح و دوستی در سایر کشور‌ها نامیده و جایگاه ورزش قهرمانی در عرصه‌های بین المللی را مهم و افتخارآمیز دانست.

امیرعبداللهیان همچنین از برنامه ریزی‌های وزارت امور خارجه و وزارت ورزش و جوانان جهت تشکیل میز خدمت ورزشی برای ارائه خدمات گسترده‌تر به تیم‌های ورزشی اعزامی به خارج کشور وهمچنین تشکیل کمیته هماهنگی وپیگیری نشست مذکور با حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک، فراکسیون ورزشی مجلس شورای اسلامی، صدا و سیما و بنابه مورد، نماینده فدراسیون ورزشی مربوطه در محل وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

امیرعبداللهیان تاکید نمود که طی دستورالعملی از تمامی سفرا و سرکنسول‌های کشورمان در خارج از کشور خواسته می‌شود که در ادامه همکاری‌های نمایندگی‌های خارج از کشور از تیم‌های ورزشی، این حمایت‌های را توسعه داده و بطور موثر در کنار تیم‌های ورزشی کشورمان حضور یابند.

در این نشست، سجادی، وزیر ورزش و جوانان ضمن قدردانی از توجه ویژه وزارت امور خارجه به امر ورزش قهرمانی، حضور نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در خارج از کشور در کنار تیم‌ها و هیات‌های ورزشی را حضوری دلگرم کننده و امید بخش خواند.

در این دیدار، روسای کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص اهمیت ورزش‌های قهرمانی در حوزه دیپلماسی عمومی پرداختند.

همچنین آقای فروردین رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی و روسای فدراسیون‌های ورزشی کشور از جمله فدراسیون‌های کشتی، فوتبال، ورزش بادبانی، کاراته، گلف، تیراندازی و هندبال ضمن قدردانی از حمایت‌های دستگاه دیپلماسی کشور از تیم‌های ورزشی، به بیان دیدگاه‌ها و طرح پیشنهاد‌های خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار