معاون مدیرکل بیناد شهید وامور ودبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در ملکان بابیان اینکه در سال گذشته به منظور خاطره نگاری وجمع آوری فرهنگ شفاهی شهداء در استان 20میلیارد هزینه شده است گفت:تلاش براین است در قالب فیلم وخاطره گویی اثار تمامی شهدای گرانقدر وایثارگران عزیز از طریق خانواده محترمشان گردآوری شود.

مجید حلاج  گفت:در استان تنها دودرصد از مزار شهداء ساماندهی نشده که تلاش برای ساماندهی آنها ادامه دارد.

وی افزود:در سال گذشته 22هزار دیدار از خانواده شهداء وایثارگران انجام یافته که این تعداد در ملکان 927 دیدار است

فرماندار ملکان نیز با تاکید بر ساماندهی مزار شهدای ملکان گفت:ساماندهی تمامی مزار شهداء در روستاها به اتمام رسیده اما هنوز مزار شهداء در شهر ساماندهی نشده است.

بهمن قائلی برلزوم تسریع در ساماندهی مزار شهدای ملکان تاکید کرد وافزود:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث می‌شود تا قطار انقلاب و مدیریت کشور از ریل پیشرفت و تعالی خارج نشود.

وی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از رهنمودهای امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب است با تحقق جهاد تبیین برای نسل انقلاب ترویج شود.

فرماندار ملکان گفت: خانواده شاهد و ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، سند زنده دوام و بقای اسلام و تعالی نظام اسلامی هستند که تکریم و حضور در جمع خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید جزء لاینفک برنامه های مدیران باشد.

امام جمعه ملکان نیز افزود: ، باید در تکریم و بهره مندی از فیوضات معنوی خانواده شهدا و ایثارگران پیشگام باشیم . ودرترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل انقلاب با تحقق جهاد تبیین  و تولید آثار ماندگار با بهره گیری از هنرمندان و بزرگان که همان انتقال رسالت واقعی و بیان اقتدار و دستاوردهای نظام اسلامی است، در گام دوم انقلاب عملیاتی شود.

حجت الاسلام خافظ زمانی  گفت: شهدا برای تضمین و تحکیم ارزش‌های والای اسلام، قرآن و نظام اسلامی با نثار جان خود، جهاد کردند و امروز ما نیز وظیفه داریم با جهاد تبیین مسیر شهدا، جانبازان و آزادگان را ادامه داده و اجازه ندهیم مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته‌اند، بر زمین بماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.