رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ساردوئیه گفت: با هدف تردد ایمن در جاده‌های جیرفت، عملیات راهداری با عنوان راه سردار آغاز شد.

قاسم مقبلی گفت: عملیات راهداری با عنوان راه سردار در قالب تجمیع ماشن آلات راهداری از اداره کل راهداری جنوب کرمان و استفاده از توان ماشین آلات این اداره در محور‌های اصلی ساردوئیه جیرفت در ۲ محور آغاز شده است.  

او افزود: با توجه به آمار و بررسی‌های ترافیکی صورت گرفته، اقدامات راهداری و ایمن سازی در این ۲ محور، بیشتر از دیگر نقاط احساس می‌شد که هم اکنون عملیات راهداری شامل: ایجاد شیب شیروانی و تعریض محور در محور سربیژن ـ راین محدوده ۳ راهی قلاطوئیه و گردنه سربیژن در حال انجام است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ساردوئیه بیان کرد: با استقرار ۵ دستگاه راهداری در محور‌های ساردوئیه، محور بزرگراهی جیرفت ـ سیرجان و مشارکت ۱۲ نفر نیروی راهدار، طرح راه سردار با جدیت تمام در حال انجام است و تاکنون در ۱۲ کیلومتر از محور، کار ایمن سازی و حذف مناطق پر خطر حاشیه راه در چند نقطه انجام شده است.

او گفت: با ایجاد شانه مناسب و شیب شیروانی در هر صورت که خطای راننده و نقص فنی خودرو اتفاق بیفتد در این شرایط زمینه‌ای فراهم می‌شود تا خودرو با وضعیت مناسب تری به خارج از محور هدایت و از واژگونی، در نتیجه آسیب شدید به راننده پیشگیری شود.

مقبلی با اشاره به اینکه این منطقه یکی از مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای جیرفت به ویژه در تابستان‌های گرم این منطقه است و در این فصل حجم زیادی تردد جاده‌ای در این محور از مسیر دلفارد تا ساردوئیه و محور ساردوئیه به راین را داریم که انجام اقدامات ایمن سازی، نصب تابلو‌ها و علائم اخباری در دستور کار ویژه این اداره قرار گرفته است.

او توجه به رانندگی ایمن را در کنار اقدامات راهداری در کاهش تصادفات موثر دانست و گفت: بیشترین حوادث رانندگی در محور‌های ساردوئیه با توجه به حجم تردد، سرعت و سبقت غیرمجاز رخ می دهد که عوامل اصلی حادثه سازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار