معاون استاندار ایلام گفت: نهضت ملی مسکن از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است که سهم بسزایی در کاهش سبد هزینه خانوار خواهد داشت.

مهندس سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام امروز در نشست با مدیران موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج شعبه ایلام گفت: حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد از هزینه‌های خانوار‌ها را اجاره مسکن تشکیل می‌دهد که دولت برای کمک به مردم و صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوار نهضت ملی مسکن را راه اندازی کرده است.

وی، تنها راه غلبه بر مشکل مسکن در شرایط فعلی را احداث مسکن با کیفیت با قیمت مناسب در کوتاه مدت دانست و ادامه داد: در این راستا دولت علاوه بر اختصاص زمین رایگان، تسهیلات نهضت ملی مسکن در مراکز استان‌ها را به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و هزینه خدمات شهرداری، صدور پروانه، عوارض نظام مهندسی و... را ۵۰ درصد کاهش داده است.

 معاون استاندار ایلام افزود: موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج با استفاده از ظرفیت‌های علمی، اجرایی و مهندسی خود می‌تواند در بخش نهضت ملی مسکن و مسکن محرومین به دولت کمک کند.

وی یکی از زمینه‌های همکاری این موسسه را برآورد، آسیب‌شناسی و پایش اطلاعات ساخت مسکن در استان عنوان کرد و گفت: شاخص‌های متعددی در ساخت مسکن دخیل هستند که این شاخص‌ها همواره باید مورد پایش قرار گیرند و در هر زمینه‌ای که با چالش مواجه شدیم این موسسه مشاوره‌های لازم را ارائه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.