طرح «مدرسه کانون تربیت محله» در ۵۰ مدرسه مازندران آغاز اجرایی شد.

محمد تقی زاده مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا در ساری گفت: طرح «مدرسه کانون تربیت محله» با هدف استعدادیابی نوجوانان و توسعه فضای تربیتی در مدارس و محلات و نیزارتباط برقرار کردن با والدین و جوانان آغاز به کار کرده است.

او افزود: این طرح از فضای مدرسه برای فعالیت تربیتی در مدرسه و محله استفاده می‌کند و مدرسه را به عنوان یک واحد نقش آفرین در محله در حوزه تربیت فعال و پویا می‌کند تا یک حرکت اثرگذار برای نوجوانان محله را شاهد باشیم

تقی زاده با اشاره به آغاز اجرای این طرح در هفته دوم تیر، افزود: مرحله آزمایشی این طرح در تابستان اجرا می‌شود و مرحله دوم از مهر ماه در ساعات بیکاری مدارس انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه یکی از محور‌های سند بنیادین آموزش و پرورش به این طرح می‌پردازد، گفت: جلسات در شورای عالی آموزش و پرورش و شورای مدیریت و برنامه ریزی استان تصویب شد و در سبد برنامه استان به صورت رسمی در سال‌های آتی قرار بگیرد.

تقی زاده افزود: گام میدانی و اجرایی این طرح، به صورت آزمایشی حدود ۵۰ مدرسه از هر شهرستان دو مدرسه دخترانه و پسرانه با جامعه هدف مدارس متوسطه اول آغاز شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا گفت:مرحله آموزش عوامل اجرایی طرح نیز با محوریت مدیران کانون‌های تربیتی محله و عوامل اجرایی و مدیران مدارس و فرماندهان پایگاه‌ها و فرمانده حوزه دانش آموزی و فرمانده بسیج محله برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.