قائم مقام وزارت خارجه پاکستان گفت‌ که تبعات هرگونه فروپاشی سیاسی، امنیتی و اقتصادی افغانستان متوجه همسایگان است.

قائم مقام وزارت خارجه پاکستان گفت‌ که تبعات هرگونه فروپاشی سیاسی، امنیتی و اقتصادی افغانستان اول از همه متوجه همسایگان است لذا جامعه جهانی به جای تلاش برای انزوای حکومت طالبان تعامل با آنان را پیگیر باشد.

اسد مجید خان در جریان سفر رسمی اخیر خود به توکیو اظهار کرد تعامل جامعه بین الملل با هیات حاکمه موقف افغانستان می‌تواند راهکار درستی برای کمک به مشکلات این کشور باشد.

وی هشدار داد که اگر یک فروپاشی اقتصادی، سیاسی یا امنیتی در افغانستان رخ بدهد این وضعیت بر هر کشوری به ویژه همسایگان نزدیک افغانستان تأثیر می‌گذارد لذا ما هیچ گزینه دیگری جز تعامل نداریم زیرا هر اتفاقی که در افغانستان رخ دهد فقط تنها محدود به افغانستان باقی نمی‌ماند.

اسد مجید خان که اواخر ماه گذشته برای رایزنی‌های سیاسی دوجانبه ایران و پاکستان به تهران سفر کرد، گفت: ثبات یک اولویت مشترک برای همه کشورها است. ما باید دور هم جمع شویم و با آنها (طالبان) تعامل کنیم. پاکستان با نگرانی‌های غرب در مورد حقوق زنان در افغانستان شریک است اما منزوی کردن این کشور باعث بی ثباتی بیشتر می‌شود.

این دیپلمات ارشد پاکستان درباره چالش این کشور در برخورد با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان گفت هیچ گونه تعامل با مذاکره‌ای با این گروه انجام نخواهد شد و اسلام‌آباد موضع صریحی در این خصوص دارد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هفته گذشته در واکنش به پیشنهاد هیات حاکمه موقف افغانستان برای میانجیگری بین دولت اسلام‌آباد و گروه تحریک طالبان پاکستان هرگونه مذاکرات سازش با این گروه تروریستی را منتفی دانست.‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۰ تير ۱۴۰۲
راست می گویند داعشی ها وتکفیری ها تبدیل به زامبی شده بودند در افغانستان ومردم را دربازار ،مسجد،جاده ها می کشتند .کسی دیگر پسشان برنمی امد غیر همین ها.