معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کشور ‍ وعده داد طرح های نیمه‌تمام نهاوند تا پایان سال ۱۴٠۳ تکمیل می شود.

حمیدرضا خان محمدی امروز در جریان بازدید از طرح های نیمه‌تمام آموزشی شهرستان نهاوند گفت: تا ابتدای مهرماه ۲ هزار مدرسه جدید مشتمل بر ۱۰ هزار کلاس درس برای دانش آموزان آماده خواهد شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع است که باید به ۸.۲۲ متر مربع افزایش یابد گفت: برای آماده سازی ۱۰ هزار کلاس درس، ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس سازمان نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کشور به نقش خیرین در اجرای طرح‌ها اشاره کرد و گفت: ۴۶ درصد طرح‌ها با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز اجرا شده است.

او گفت: ما در حال حاضر به جز ۱۲ نقطه کشور اجازه شروع پروژه جدید نداریم و تلاش بر این است تا پایان سال ۱۴۰۳ طرح‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم.

‌این مسئول در خصوص تکمیل استخر دانش آموزی نهاوند گفت: این فضای ورزشی در صورتی که مصوبه جدید سران قوا ابلاغ شود تا یک سال و چنانچه این کار انجام نشود از محل منابع ملی طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

خانمحمدی در خصوص تامین تجهیزات مدارس نیز گفت: کار تجهیز مدارس با اولویت هنرستان‌ها از محل اعتبارات ملی انجام خواهد شد. 

 ۱۲ طرح نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش از سال ۹۲ در شهرستان وجود دارد که این طرح ها شامل؛ آموزشگاه مسکن مهر ابن سینا در شهرک حیدری، آموزشگاه سلمان فارسی در روستای سهران آموزشگاه والفجر روستای وراینه، ساختمان اداری شهرک شهید حیدری، آموزشگاه هاتف روستای جهان آباد، استخر ورزشی خیابان شریعتی، آموزشگاه خیر ساز شهید محلاتی میدان امام خمینی ره، آموزشگاه ولایت کوی دکتر حسابی، آموزشگاه صادقیه (کانکس) در روستای سیاهدره خزل، آموزشگاه قشلاق (کانکس) در روستای قشلاق باباپیره و طرح تجاری اداره آموزش و پرورش است.

همچنین مدارس روستایی که نیاز به تفکیک جنسیتی در شهرستان نهاوند دارند ۴۱ مورد  است.

مدارس روستایی بدون دیوار کشی، ۳۱ مورد و میانگین عمر مدارس شهرستان ۳۲ سال است که برخی از آن‌ها مربوط به دهه ۴۰ و ۵۰  هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.