ادامه مسیر غدیر با پیروی از امامت و ولایت

امام جمعه موقت بیرجند گفت: پیروی از امامت و ولایت ادامه دهنده مسیر غدیر است و آثار و برکاتی همچون دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی را به همراه دارد.

حجت الاسلام نوفرستی امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان و غدیر گفت: ماجرای تعیین غدیر ماجرای تعیین قاعده و ضابطه است که قاعده امامت و ولایت را وضع کرد.

او با بیان اینکه اسلام با بعثت حضرت محمد آغاز و با جریان غدیر کامل شد و مسیری که باید بشر برای رسیدن به هدف دنبال کند در غدیر رقم خورده است،  افزود: مسأله امامت و ولایت یک مسأله مهم در طول تاریخ است و حدود ۲۵ خطبه غدیر مربوط به مهدویت بیان می‌شود و این یعنی ما همیشه صاحب داریم.

حجت الاسلام نوفرستی بیان کرد: خط امامت و ولایت و حرکت در این مسیر آثار و برکات دارد که باید به دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی در عصر امامت و ولایت اشاره کرد.

امام جمعه موقت بیرجند همچنین با بیان اینکه  از گذشته تا به امروز دشمنان اسلام با قدرت به میدان آمده اند تا به اسلام ضربه بزنند، اما هدایت‌های پیامبرگونه امامین انقلاب این کشور را حفظ کرد، تصریح کرد:  مهندسی شگفت آور آمریکا و غرب برای ضربه زدن به اسلام نیز برایشان چاره ساز نبود وهمه نقشه‌ها و محاسباتشان به هم خورد چرا که در محاسباتشان به رفتار‌های مردم در پیروی از  ولایت در این ۴۴ سال باور نداشتند.

او با بیان اینکه این روز‌ها شکست آمریکایی‌ها را در بحث تفرقه بین کشور‌های مسلمان و منطقه می‌بینید که نمونه اش تفرقه ایران و عربستان است، گفت:  آمریکایی‌ها همچنین در کشور‌هایی همچون افغانستان و عراق  هزینه زیادی کردند، ولی باید آن‌ها را بگذارند و بروند.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه  نشانه‌های افول آمریکا که مدعی کدخدایی جهان بودند به برکت ولایت و امامت و پیوند مردم با امامت و ولایت قابل مشاهده است، ادامه داد: یکی از این نشانه آن است که آمریکایی که با ۳ درصد غنی سازی هسته‌ای ایران مخالف بود امروز با ۶۰ درصد غنی سازی هسته‌ای راضی است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به  شکست  رژیم صهیونیستی در عرصه‌های مختلف، افزود: همدلی و وحدت مسلمانان و عظمت  نیرو‌های مقاومت،   شکست صهیونیست‌ها را نزدیکتر کرده به گونه‌ای که  اکنون خودشان به این باور رسیده اند که شکستشان حتمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.