معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۸ دستگاه سل کانتر با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای آزمایشگاه‌های ازدواج مرکز بهداشت در ۸ شهرستان خریداری شده است.

مهرداد شریفی معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات تخصصی در حوزه سلامت در تمامی مناطق تحت پوشش دانشگاه همواره از اهداف اصلی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بوده است و به همین منظور در حوزه بهداشت نیز خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم ۸ دستگاه سل کانتر خریداری کنیم.

او می‌گوید: دستگاه سل کانتر یکی از پرکاربردترین و اصلی‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی است، با نصب و راه اندازی  این تعداد دستگاه سل کانتر، کمک شایانی به دسترسی به انجام آزمایشات پیش از ازدواج، مراقبت زنان باردار و سایر آزمایشات مورد نیاز در غربالگری و مراقبت گروه‌های سنی خواهد شد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت گفت: این دستگاه‌ها در مراکز بهداشت شهرستان‌های کرخه، حمیدیه و کارون به منظور راه اندازی آزمایشگاه مراجعین مشاوره پیش از ازدواج و در راستای سیاست‌های جمعیتی کشور و در پنج شهرستان دیگر از جمله شهرستان‌های اندیمشک و رامهرمز و سه شهرستان دیگر که اسامی آن‌ها متعاقباً اعلام می‌شود، درجهت ارتقاء آزمایشگاه و به منظور افزایش ظرفیت پذیرش روزانه و ارتقای سطح کمی و کیفی نتایج آزمایشات استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.