رئیس جمهور عراق گفت که روابط بغداد با همه کشور‌ها بر اساس اصل احترام به استقلال، حاکمیت و منافع مشترک است.

عبداللطیف جمال رشید در مصاحبه‌ای با بی بی سی BBC انگلیسی که شامگاه چهارشنبه پخش شد، گفت: ما با آمریکا روابط خوب و قوی و در عین حال با ایران نیز روابط خوبی داریم؛ ما همچنین روابط خوبی با کشور‌های منطقه و اروپایی داریم.

رشید افزود: من اخیراً یک سفر رسمی به ایران داشتم و در دیدار‌های خود به صراحت اعلام کردم که روابط ما با همه کشور‌ها بر اساس اصل احترام به استقلال، حاکمیت و منافع مشترک است.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که تقویت و توسعه روابط میان کشور‌ها در سطح منطقه‌ای و بین المللی به نفع همه کشورهاست؛ ما همچنین معتقدیم که تنش‌ها و چالش‌ها به یک رابطه خوب بین کشور‌های جهان که در آن همه مشکلات از طریق گفتگو، رایزنی و تفاهم مشترک حل شود، منتهی نمی‌شود.

به گزارش میدل ایست، رئیس جمهور عراق همچنین درباره نقش کشورش در نزدیک‌تر ساختن دیدگاه‌ها و بهبود روابط با کشور‌ها صحبت کرد.

وی در این زمینه به از سرگیری روابط ایران و عربستان و تلاش‌های عراق برای بهبود تفاهم بین برخی دیگر از کشور‌ها اشاره و  تاکید کرد که عراق از امنیت، صلح و ثبات برخوردار است و این امر، فرصت‌هایی را برای سرمایه گذاری در این کشور فراهم می‌کند.

رئیس جمهور عراق در پاسخ به سوالی در مورد جنگ روسیه و اوکراین، ضمن تجدید اعلام موضع عراق، خواستار توقف جنگ بین دو کشور و آغاز گفتگو برای حل اختلافات شد.

رشید در مورد جنگ آمریکا علیه رژیم سابق، تاکید کرد که نظام صدام تهدیدی برای جامعه بین المللی و برای امنیت منطقه بود و تمام گروه‌ها و اقشار مردم عراق را سرکوب می‌کرد و مخالفان و مردم عراق نیز در آن زمان به دنبال رهایی از رژیم دیکتاتوری بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار