رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از سخنرانی هرتزوگ در کنگره این کشور خبر داد.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست جهان در کتاب جنجالی خود با موضوع لابی اسراییل و سیاست خارجی آمریکا، صهیونیست‌ها را دارای بالاترین نفوذ در دستگاه دیپلماسی ایالات متحده معرفی می‌کند و بر این باور است واشنگتن با چک سفید امضا در حال نقض منافع ملی خود به نفع تل آویو است. وفاداری به صهیونیست یکی از ارکان اصلی سیاست در آمریکا محسوب می‌شود. 

به گزارش تله تریدر، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز اعلام کرد اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی قرار است در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با مقامات کاخ سفید، در ۱۹ ژوئیه در کنگره آمریکا به ایراد سخنرانی بپردازد. 

در بیانیه مک کارتی در این باره آمده است: من این افتخار را داشتم که به عنوان دومین رئیس مجلس نمایندگان در تاریخ آمریکا در ماه مِی در کنست اسراییل (پارلمان رژیم صهیونیستی) سخنرانی کنم. اکنون مفتخرم که اعلام کنم اسحاق هرتزوگ همانند پدرش حییم هرتزوگ که ۳۵ سال پیش به عنوان رئیس اسراییل در کنگره سخنرانی کرد قرار است ۱۹ ژوئیه در کنگره حضور یابد. 

در پایان این بیانیه، هدف از سفر هرتزوگ به واشنگتن را گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل کابینه منحوس اسراییل و تاکید مجدد بر روابط میان واشنگتن و تل آویو عنوان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار