رئیس کل دادگستری هرمزگان از اجرای طرح ارائه خدمات الکترونیک قضایی جهادی به صورت رایگان در ۱۷ منطقه از این استان خبر داد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه، طی روز‌های اخیر طرح خدمات الکترونیک قضایی جهادی به صورت رایگان در روستا‌های ایسین، سرخون، آبشورک، دهنو، جلالی و حسنلنگی از توابع بندرعباس و روستا‌های لیردف و گزدان از توابع شهرستان بندرجاسک، روستا‌های باسعیدو و سوزا از توابع قشم و روستای حمیران و بندرچارک از توابع شهرستان بندرلنگه، روستاهای جایین و سیروییه در شهرستان حاجی آباد و روستا‌های کوشکنار، دشتی و زیارت از توابع شهرستان پارسیان اجرایی شده است و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده، این طرح به صورت مستمر در مناطق مختلف استان عملیاتی خواهد شد.

 قهرمانی همچنین هدف از اجرای این طرح را عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم دسترسی آسان مردم به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار به خدمات قضایی مطلوب عنوان کرد.

او گفت: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح که با مشارکت کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان انجام می‌شود، تسهیل دسترسی رایگان مردم به خدمات دستگاه قضایی است و بر این اساس گروه‌های جهادی ارائه کننده خدمات قضایی رایگان در همه مناطق محروم و کم برخوردار استان، پذیرای مردم هستند.

قهرمانی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ارائه خدمات در این طرح جهادی که تمامی نقاط کم‌برخوردار استان را در بر می‌گیرد، مقطعی نیست و در بازه‌های زمانی مستمر به صورت متوالی در نقاطی که فاقد دفتر خدمات الکترونیک قضایی هستند، ادامه خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در دوره تحول و تعالی دستگاه قضایی، توجه به توانمندسازی فناورانه اقصی نقاط استان به ویژه نقاط کم‌برخوردار یکی از اولویت‌های مهم و اساسی دادگستری هرمزگان است که با همکاری معاونت آمار و فناوری اطلاعات، کانون دفاتر خدمات الکترونیک و دیگر ظرفیت‌های موجود به‌منظور کاهش مشکلات و ایجاد دسترسی آسان اقشار مختلف مردم به عدالت انجام می‌شود.

 جاسک

اجرای طرح جهادی حدمات الکترونیک قضایی جاسک

حاجی آباد

اجرای طرح خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان حاجی آباد

بندرعباس 

اجرای طرح خدمات الکترونیک قضایی در روستاهای بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.