رئیس اداره حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در پرونده حفاری غیرمجاز در یکی از مناطق تاریخی استان، حفاران در مجموع به ۱۸ ماه حبس محکوم شدند.

حمیدرضا معین اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره‌کل و صدور حکم از سوی مرجع قضایی، سه حفار غیرمجاز در مناطق تاریخی شهرستان سامان هر کدام به شش ماه حبس تعزیری و در مجموع به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

وی افزود: همچنین براساس این حکم، تمامی ادوات حفاری غیرمجاز این افراد به‌نفع دولت ضبط و در حکم دیگری، تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز در عرصه یکی از تپه‌های تاریخی شهرستان فارسان صادر شد.


بیشتر بخوانید


معین اضافه کرد: همچنین سه نفر از حفاران غیرمجاز در شهرستان کیار دستگیر و مقداری ادوات حفاری از آنان کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: پرونده قضایی برای این حفاران غیرمجاز فرهنگی و متجاوزان به آثار تاریخی در شهرستان کیار تشکیل و برای سپری شدن مراحل قانونی به محاکم قضایی ارسال شده است.

معین ادامه داد: با توجه به وظایف ذاتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حفظ و حراست از آثار و اموال تاریخی و فرهنگی، به‌محض دریافت گزارش‌ها و دستگیری متهمان، موضوع بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد و در محاکم قضایی پرونده تشکیل و براساس قوانین و مقررات با این افراد برخورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار