معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: با شناسایی بستر‌های وقوع تخلف و آسیب، برای کاهش جرائم در کشور تلاش مى شود.

جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: بحث احیاء حقوق عامه عمدتا توسط دادستانی کل دنبال می‌شود، به این معنا که در جایی که حقوق مردم در معرض تضییع قرار گرفته بتواند ورود پیدا کند و با برخورد به موقع اجازه ندهد حقوق مردم تضییع شود؛ بحث پیشگیری از جرم هم به همین صورت است و تلاش می‌شود با شناسایی بستر‌های وقوع تخلف و آسیب، برای کاهش جرائم در کشور تلاش شود. 

جهانگیر تصریح کرد: به نظر می‌رسد ملاقات‌های مردمی می‌تواند نقش سازنده‌ای داشته باشد، به شرطی که این جلسات تشریفاتی نباشد و وقتی درد مردم شنیده می‌شود تا نهایت کار، نتیجه دنبال شود.

وی اظهار داشت: باید خود را مسئول بدانیم که اگر یک نفر به عنوان ارباب رجوع در این دیدار‌ها به ما مراجعه کرد، اگر حقی دارد به حق خود برسد و اگر حقی ندارد به او گفته شود به این دلایل حقی متوجه شما نیست؛ اگر جلسه‌ای برگزار شود و بعدا خدایی نکرده کار در میانه راه پیگیری نشود، می‌تواند آثار بسیار بدی داشته باشد و به نوعی باعث صدمه اعتماد عمومی و سرمایه‌های اجتماعی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار