نشست خبری کانون پرورش فکری امروز در بجنورد با حضور جمعی از خبرنگاران در میان کارگاه‌های تابستان کانون برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۱۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به استان برای طرح‌های این مرکز فرهنگی مصوب و در طی دوسال بخش اعظم آن تخصیص پیدا کرده است.

فرهاد آقابیگی گفت : با جذب این اعتبار ۲ مرکز کانون پرورش فکری کودکان شهرستان‌های جاجرم و مانه و سملقان امسال تحویل خواهد شد.

لو گفت : مرکز غلامان نیز با پیشرفت ۸۰ درصد فیزیکی تا سال آینده آماده بهره برداری می‌شود.

آقابیگی گفت : مرکز آفرینش‌های هنری، خانه بازی و سینمای کودک و خانواده امسال آماده افتتاح است و کانون پرورش فکری شماره ۲ شهرستان شیروان هم در حال پیگیری و به زودی کلنگ زنی می‌شود.

او گفت : سالن‌های آمفی تئاتر مراکز شهرستان‌ها هم به مرور تکمیل و تجهیز می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در ادامه سخنانش به برگزاری پویش قصه گویی با عنوان "قصه لبخند زندگی" اشاره کرد و گفت: این پویش با هدف شناسایی استعدادها، آموزش قصه گویی و جمع آوری قصه‌های بومی در حال برگزاری است.

برگزاری اولین نمایشگاه بازی و سرگرمی در استان

او گفت : اولین نمایشگاه بازی و سرگرمی با همکاری دستگاه‌های مختلف همزمان با هفته ملی کودک برگزار و در این نمایشگاه علاوه بر بازی و سرگرمی برای کودکان، برنامه‌هایی نیز مختص خانواده‌ها در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی همچنین به برگزاری کارگاه‌های تابستانی اشاره کرد و گفت: اکنون ۲۰۰ کارگاه آموزشی تابستانه با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در ۹ شهرستان استان فعال شده است.

آقا بیگی گفت : این کارگاه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله نقاشی، خوشنویسی، کاغذ و تا، نوشتن خلاق، دف، هوش مصنوعی، نجوم، رباتیک، آزمایش‌های علمی، نمایش عروسکی، ساخت عروسک، شعر، قصه گویی، فرزندپروری، مهارت‌های زندگی، سفال گری، طراحی، نقاشی و کاردستی خلاق است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی اظهار کرد: در مجموع ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است که هشت هزار و ۴۰۰ نفر در این مراکز عضو هستند.

گفتنی است؛ در حاشیه این نشست خبری که در جمعی صمیمی و در کتابخانه مجتمع فراگیر کانون پرورش فکری بجنورد برگزار شد پس از معرفی کتابخانه خبرنگاران در کارگاه‌های خوانش کتاب، کاغذ و تا و نجوم شرکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.