حجت الاسلام صباحی گفت: به استقبال عید غدیر بروید و به بهترین نحو نسبت به این روز، انجام وظیفه کنید.

نماز عید قربان امروز همزمان با سراسر کشور در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان اقامه شد.

حجت الاسلام صباحی امروز در خطبه های نماز عید قربان شهر کرمان ضمن تبریک این روز، گفت: عید غدیرخم و روز عاشورا، ۲ حادثه مهم هستند که پیش رو داریم و باید توجه لازم را به این ۲ روز اساسی، داشته باشیم.

او افزود: هیچ مکانی از مکان های صدر اسلام را پیدا نخواهید کرد که فضیلتی از فضایل امیرالمومنین علی (ع) در آن نباشد.

خطیب نماز عید قربان با اشاره به فضایل نامبرده، بیان کرد: حضرت علی (ع) در کعبه متولد شده اند و در تاریخ کسی با چنین اخلاق و منشی در چنین جای مطهری متولد نشده است. همچنین، ایشان اولین نمازگزاری بود که روبه کعبه با پیامبر اکرم (ص) نماز را بر پاکرده است.

او با اشاره به وقایع شکست بت های خانه کعبه و ابلاغ سوره برائت افزود: در هر موضوعی، فضیلتی از فضایل حضرت علی (ع) خواهیم یافت.

حجت الاسلام صباحی عید غدیر را روزی با عظمت عنوان کردو گفت: به استقبال این روز بروید و به بهترین نحو نسبت به این روز انجام وظیفه کنید. 

او با بیان حدیثی از احادیث امام صادق( ع) گفت: هیچ واجبی از واجبات الهی را کوتاه نبینید و قصور دیگران را بهانه انجام ندادن دستورات الهی قرار ندهید.

خطیب نماز عید قربان تصریح کرد: در روایتی آمده است که امام باقر (ع) فرمودند: اگر تامین مخارج یک خانواده مسلمان را به عهده گرفته و آن ها را از گرسنگی برهانید، این کار خوش تر از انجام ۷۰ حج است.

برچسب ها: عید قربان ، عید غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار