استاندار گلستان گفت: ضرورت دارد هیأت اندیشه ورز نخبگان استان احصا مناسبی از چالش ها و اَبَرچالش ها صورت دهد.

علی محمد زنگانه امروز چهارشنبه ۷ تیر در نشست اعضای هیأت اندیشه ورز نخبگان استان گفت: اعتقاد به پیشرفت اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه ارتباط بین بخش مدیریت، بخش اجرا، بخش تامین، بخش قضایی و بخش علمی تعریف شود و این ارتباط مبتنی بر روند مناسبی شکل گیرد.

او افزود: شرط ارتباط مدیریت با مراکز علمی یکی از شروط حداقلی در کشور‌های پیشرفته است.

او ادامه داد: تلاش ما کاهش فاصله مراکز علمی و مدیریت استان است و در این راستا ۳۱ هیأت اندیشه ورز در زیرمجموعه معاونت‌های استانداری تعریف کردیم.

استاندار گلستان گفت: ضرورت دارد هیأت اندیشه ورز نخبگان استان احصا مناسبی از چالش‌ها و اَبَرچالش‌ها صورت دهد و اَبَرچالش در واقع چالشی است که به سبب بزرگی و تأثیرگذاری چندین حوزه را به خود درگیر می‌کند، مثلاً خشک شدن خلیج گرگان یک اَبَرچالش است.

او ادامه داد:خشک شدن خلیج گرگان یعنی ایجاد کانون ریزگرد ۴۰ تا ۶۰ هزار هکتاری، یعنی اینکه جنگلی باقی نمی‌ماند، کشاورزی باقی نمی‌ماند، انسانی باقی نمی‌ماند و نمونه آن دریاچه آرال که موجب ایجاد کانون وسیعی از ریزگرد‌های نمکی شد.

 زنگانه یادآور شد:عده‌ای بدون تفکر در مقابل اقدامات علاج بخشی مقاومت و ایستادگی می‌کنند.

او با بیان اینکه برای رفع اَبَرچالش‌ها هل من ناصر می‌طلبم، خاطر نشان کرد: اگر تبیین درستی صورت گیرد علاج بخشی خلیج گرگان به مطالبه ملی تبدیل می‌شود.

استاندار گلستان گفت: گلستان یک استان عقب نگه داشته شده است و عدم توجه پس از انتزاع، عدم دلسوزی در ۳ دهه گذشته و پایه بودجه‌ای و اعتباری ضعیف وضعیت فعلی را در این استان و پدید آورده است.

 زنگانه با بیان اینکه گلستان نیازمند چرخش‌های تحول آفرین گفت: یافتن مسیر‌های میانبر و کوتاه در مسیر توسعه نیازمند دوره‌های آموزشی مدیریتی است و بسته‌های توانمند سازی مدیران شامل دوره‌های پژوهشی، دوره‌های برنامه ریزی، دوره‌های مدیریتی است و البته توسعه زنجیره‌های راهبردی ارزش آفرین مردم پایه ضروری است.

او با تاکید براینکه زنجیره‌های ضعیف در میگو، ید، کشاورزی و ... وجود دارد یادآور شد: چشم انداز‌های اسناد بخشی ۳۱ گانه تدوین شده استخراج راهبرد‌های هر بخش، استخراج پروژه‌های راهبردی هر بخش، نظام پیاده سازی برنامه‌ها و نظام ارزیابی برنامه‌ها صورت گرفته و یا در حال انجام است.

 زنگانه با تاکید بر اینکه ارتباط هیأت اندیشه ورز با دبیرخانه تدوین اسناد بخشی استان ضروری است، گفت: تعریف ما در بسته‌های اقتصادی بر محیط زیست، سلامت، اجتماع استوار است و البته اعتقاد ما بر اقتصاد سبز است و حفاظت مشارکتی با همکاری جوامع محلی را تقویت می‌کنیم.

استاندار گلستان گفت: استان در ریل توسعه و پیشرفت قرار گرفته و انضباط در استان ایجاد شده است و ما به شفافیت اعتقاد داریم و نهضت اصلاح فرایند‌ها و رویه‌ها آغاز شده تا پیشرفت صورت گیرد.

 در این نشست اعضای هیأت اندیشه ورز نخبگان استان دغدغه‌های خود را با استاندار گلستان در میان گذاشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.