به دلیل ورود دود ناشی از آتش سوزی‌های جنگلی کانادا به آمریکا در برخی از شهر‌های این کشور هشدار آلودگی هوا صادر شد.

به دلیل ورود دود ناشی از آتش سوزی‌های جنگلی کانادا به غرب آمریکا، چندین شهر این کشور دوباره تحت هشدار کیفیت هوا قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، هشدار‌ها امروز چهارشنبه در مناطق وسیعی از منطقه صادر شد که تا سواحل شرقی آمریکا امتداد داشت. این هشدار‌ها در حالی تا جنوب جورجیا و آلاباما صادر شده که سه هفته از آتش سوزی شدید در جنگل‌های کانادا گذشته و حالا دود شدید از این حادثه آسمان برخی از شهر‌های آمریکا را نارنجی کرده است.

شدت این آتش سوزی به حدی زیاد است که آلودگی شدیدی را در برخی از مناطق آمریکا بویژه شهر شیکاگو رقم زده است که در همسایگی کانادا قرار دارند. این درحالی است که شهر شیکاگو به شهر بادی در آمریکا معروف است.

دود ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا سبب شده است کیفیت هوای چندین شهر آمریکا به گونه‌ای شود که در زمره بدترین شهر‌های جهان از نظر شاخص هوایی قرار بگیرند. شهر شیکاگو دیروز عصر بدترین هوا را در میان شهر‌های آمریکا داشت. شهر‌های مینیاپولیس و گراند راپدیز و میشیگان نیز در میان ده شهر آلوده جهان قرار گرفته اند. فردا دود ناشی از این آتش سوزی جنگلی به سمت مناطق شمال شرقی حرکت می‌کند.

دیترویت و میشیگان از جمله شهر‌هایی بودند که بیشترین تاثیرپذیری را از این آتش سوزی‌ها داشتند. مقامات در شهر نیویورک هشدار دادند در حالی که بدترین کیفیت هوا در حال حاضر در مناطق غربی این ایالت است، شرایط ممکن است به طور فزاینده‌ای بدتر شود.

اداره بهداشت و بهداشت روان شهر نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد: کیفیت نامناسب هوا می‌تواند تأثیر متفاوتی بر افراد بگذارد، بنابراین افراد باید حساسیت‌های خود را ارزیابی کنند و با شرایط آن زمان سازگار شوند.

این وزارتخانه گفت در حالی که کیفیت هوا در بزرگترین شهر آمریکا در روز چهارشنبه در حد متوسط بود، "الگو‌های باد می‌تواند به سرعت بدون اطلاع قبلی تغییر کند".

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار