عباس گلرو گفت: همکاری ایران و روسیه در سوریه نقطه عطف همکاری دو کشور در تحولات منطقه بود که موفق به شکست تروریست‌های تکفیری شده و امنیت نسبی را به خاورمیانه بازگرداندند.

امروز پالکسی ددوف سفیر روسیه در ایران با عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

گلرو با اشاره به روابط گسترده و روبه رشد تهران و مسکو گفت: روسیه هم پیمان مهمی برای ماست و همراهی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مجامع بین المللی می‌تواند دستاورد‌های مهمی برای دو کشور داشته باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در نشستی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با سفیر کشورمان در مسکو داشتیم روابط تهران و مسکو در ابعاد مختلف بررسی شد و باید گفت در بعد سیاسی روابط در سطح خوبی است و رضایت بخش است، در بعد اقتصادی تلاش‌های خوبی برای افزایش مبادلات تجاری و همکاری اقتصادی صورت گرفته است، ولی با توجه به سطح استراتژیک روابط، توسعه همکاری اقتصادی به سطح مورد انتظار نرسیده و لازم است جبران شود.
نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی در خصوص همکاری ایران و روسیه در جهت مقابله با تروریسیم نیز خاطر نشان کرد: همکاری ایران و روسیه در سوریه نقطه عطف همکاری دو کشور در تحولات منطقه بود که موفق به شکست تروریست‌های تکفیری شده و امنیت نسبی را به منطقه و خاورمیانه باز گرداند.

گلرو در پایان خاطر نشان کرد: در مجلس آمادگی داریم موانع تجاری و اقتصادی در مسیر مناسبات دو جانبه بر طرف شود و در خصوص توافقنامه‌های فیمابین تلاش می‌کنیم تا سریعتر در مجلس به تصویب برسد.

سفیر روسیه در ایران: نشست سه جانبه ایران، هند و روسیه درباره پروژه عظیم کریدور شمال جنوب برگزار می‌شود

در ادامه این نشست، الکسی ددوف سفیر روسیه در ایران با تقدیر از مواضع کشورمان در مورد تحولات اخیر روسیه گفت: تجربیات شما در عرصه بین‌المللی برای من ارزشمند است.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر شاهد تحولات مهمی در روابط تهران و روسیه در حوزه پارلمانی بودم که سفر مسئول دومای دولتی روسیه از مهمترین آن‌ها بود؛ همچنین در اوایل ماه جولای نشست سه جانبه ایران، هند و روسیه در جهت توسعه تبادلات تجاری به ویژه پیگیری پروژه عظیم کریدور شمال جنوب برگزار خواهد شد و پس از آن رایزنی‌های مختص دریای خزر را در تهران با حضور مقامات دو کشور خواهیم داشت این نشانگر سطح بالای روابط است همچنین ما در حال نهایی سازی قرارداد راهبردی ایران و روسیه هستیم که شامل ابعاد مختلف همکاری‌ها می‌شود.

سفیر مسکو در تهران در پایان این دیدار ضمن ابراز امیدواری جهت تسریع در بررسی توافق نامه‌های مشترک در مجلس شورای اسلامی و تصویب آن گفت:حجم بالای تبادلات تجاری به ویژه در حوزه محصولات کشاورزی و مناسبات خوب سیاسی ایران و روسیه می‌تواند به نفع منطقه و دولت و ملت‌های دوکشور باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۷ تير ۱۴۰۲
همکاری ودوستی همیشه نتیجه اش خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۷ تير ۱۴۰۲
داداش سوخو های ما چی شد
آخرین اخبار