وزیر نفت گفت: با جابه جایی سکو ۱۲c به فاز ۱۱ پارس جنوبی علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه‌ها ما شاهد آن هستیم که بهره برداری از این فاز ۵ سال زودتر انجام شد.

 اوجی گفت:  با شروع دولت سیزدهم  شرکت های نفتی و همچنین شرکت های ایرانی نصب سکو معطل تحریم ها  یا ورود کشورهای خارجی نماندند و با جابه جایی سکوی ۱۲c به موقعیت فاز ۱۱ ما شاهد کاهش چشم گیر هزینه‌ها در این بخش بوده ایم.

به گفته وزیر نفت،  با پشتیبانی شرکت ملی نفت و شرکت پترو پارس و تاسیسات دریایی با جابه جایی این سکوی 12 c در مرز میدان مشترک باعث شد که ۵ سال زودتر به بهره برداری برسد و سالانه ۵ میلیارد دلار عایدی میعانات گازی برای کشور است .

او گفت: با جابه جایی این  سکو به میزان سه هزار  و ۲۰۰ تنی  ما شاهد کاهش چشمگیر هزینه ها در این بخش بوده ایم . ارزش سازه نصب‌شده در فاز ۱۱ پارس جنوبی را سه و نیم میلیارد دلار  است و این سازه بر روی فاز ۱۲ C پارس جنوبی قرار داشت که در آنجا بهره وری کم بود. در نتیجه، سازه مذکور از این بخش جدا و شب گذشته در فاز ۱۱ نصب شد.

همچنین متجلی مدیرعامل شرکت پارس جنوبی هم گفت:  پیچیدگی این سکو و جابه جایی آن به این دلیل بوده است که این سکو در حال فرآیند تولید بوده و این اقدام یک فعالیت منحصر به فرد در دنیا محسوب می شود که توسط مهندسان ایرانی صورت گرفت.

 

برچسب ها: وزیر نفت ، پارس جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار