استاندار گیلان گفت: قرنطینه کالا در گمرگ آستارا ساماندهی شده است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۷ تیر ماه) در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر به تبیین اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی پایانه مرزی آستارا پرداخت.

او گفت: اوایل روی کار آمدن بنده به عنوان خادم مردم در استان وضعیت قرنطینه کالا شرایط بسیار نامناسبی داشت که بدون فوت وقت با برگزاری جلسات تخصصی و تلاش‌های صورت گرفته هم اکنون این مهم ساماندهی شده است.

استاندار گیلان با اشاره به دلایل کندی تردد و ترخیص برخی کالا‌ها افزود: دلایل متعددی برای کندی ترخیص کالا و کامیون‌های ترانزیت کالا در پایانه مرزی آستارا وجود دارد.

به گفته عباسی، یکی از مهمترین دلایل این کندی افزایش حجم مراودت‌های تجاری با کشور‌های همسایه و وجود کامیون‌های باری بی‌شمار در این پایانه است.

او احداث پل فلزی در پایانه مرزی آستارا را از دیگر اقدامات انجام شده در این پایانه دانست و تصریح کرد: پل فلزی ۸۰ ساله ترانزیتی آستارا با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارای پیشرفت ۹۷ درصدی است و رایزنی‌هایی با وزارت خارجه جمهوری آذربایجان شده است.

استاندار بر لزوم توجه به عرضه محصولات دامی و کشاورزی با بهترین کیفیت در بازار‌های جهانی و حاشیه خزر تأکید کرد و گفت: یکی از اهداف دولت توسعه انواع محصولات دامی و کشاورزی در گیلان و عرضه آن در بازار‌های هدف است که در همین راستا برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار دارد.

عباسی همچنین از افزایش ۲۷ درصدی ترانزیت و بارگیری کالا در بنادر گیلان طی ۳ ماهه اول امسال خبر داد و افزود: بازدید‌های مستمری از بنادر استان انجام شده است.

او تصریح کرد: با افتتاح راه آهن رشت - کاسپین بدون شک شاهد رشد چند برابری فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال در گیلان خواهیم بود که در این مورد رایزنی‌های لازم با دولت و وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.