معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : ۴۲ اکیپ ثابت و سیار شامل ۷۱ نفر دامپزشک، بازرس بهداشت و ناظر شرعی در روز عید قربان بر سلامت کشتار‌ها نظارت دارند.

شاهرخ یارویسی، معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : یک‌هزار و ۷۰۰ عامل بیماری‌زا برای انسان شناسایی که ۸۳۰ مورد از آن بین انسان و حیوان مشترک است. 

وی ادامه داد: براساس رسالت دامپزشکی و وظایف قانونی در راستای تأمین، تضمین و ارتقای بهداشت جامعه یک سری برنامه برای عید قربان در دست اقدام داریم.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ۴۲ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی متشکل از ۷۱ نفر بر قربانی همه دام‌های نذری عید قربان این استان نظارت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های ثابت و سیار شامل بازرس بهداشت گوشت، ناظر شرعی و دامپزشک در روز عرفه و از ساعت ۶ تا ۱۴ روز عید قربان بر ذبح دام‌های نذری در استان نظارت بهداشتی و شرعی خواهند کرد.

یارویسی از تعیین ۱۱ جایگاه عرضه بهداشتی دام زنده عید قربان در کرمانشاه خبر داد و گفت: در دیگر شهرستان‌های استان هم در حاشیه شهر مکان‌هایی بدین منظور شناسایی شده است. 

وی با بیان اینکه تمامی کشتارگار‌ها اعم از صنعتی و سنتی در روز عید قربان فعال و به صورت رایگان آماده ارائه خدمت هستند، از شهروندان خواست: دام قربانی خود را غیر از میادین و کشتارگاه‌های استان خریداری نکنند، چون سلامت خود و خانواده را به چالش می‌کشانند.

یارویسی گفت: شهروندان می‌توانند برای هماهنگی در خصوص نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام نذری از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ با اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه تماس برقرار کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.