مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با ورود وزارت دفاع به بحث مدیریت پسماند در لرستان، شهرداری‌های خرم‌آباد، بروجرد، ازنا و الیگودرز به صورت مشترک و شهردار کوهدشت نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند.


علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار کرد: مدیریت پسماند در کل کشور به صورت سنتی است.

او ادامه داد: پسماند قاعدتاً یک سلسله مراتب دارد که اولویت آن کاهش تولید پسماند است، یعنی ما یک محصول را طوری تهیه کنیم که دیرتر تبدیل به پسماند شود که به کیفیت محصول برمی‌گردد.

سالاروند با اشاره به این‌که اولویت بعدی تفکیک از مبدأ است که ما بتوانیم از همان ابتدا زباله‌های‌تر و خشک را از یکدیگر جدا کنیم، افزود: این زباله‌ها کیلویی ۸۰۰۰ تومان خریداری شده و با ارزش افزوده حدود ۲۰۰ هزار تومان از چین دوباره وارد کشور می‌شود.

مدیرکل حفاظت نحیط زیست لرستان بیان کرد: اگر تفکیک به درستی انجام شود تنها ۳۰ درصد زباله‌هاباید به محل دفن بروند، اما بجز مقداری که زباله‌گرد‌ها جمع می‌کنند ۱۰۰ درصد زباله‌ها به محل دفن می‌روند.

او تصریح کرد: بحث ساماندهی افراد زباله‌گرد را با شهرداری‌ها داشتیم که چند سرمایه‌گذار را آوردیم و نهایتاً با ورود استاندار از طرف وزارت دفاع اکیپی وارد استان شدند که با استفاده از روش پلاسما وارد عمل شوند.

سالاروند تصریح کرد: آپشنی که داشتیم تجمیع شهر‌های خرم‌آباد، الشتر، چگنی و زاغه انجام شود و سرمایه‌گذار با روش پلاسما که در نهایت تولید به برق و انرژی می‌شود این کار را انجام دهند.

مدیرکل نحیط زیست لرستان افزود: وزارت دفاع در این زمینه نیز ورود و مهندسی معکوس خوبی داشته و منابع مالی برای شهرداری‌هایی که ثبت سامانه داشته باشند از محل صندوق ملی محیط زیست تأمین می‌شود.

او ادامه داد: شهرداری‌های خرم‌آباد، بروجرد، ازنا و الیگودرز به صورت مشترک و شهردار کوهدشت نیز اعلام آمادگی کردند و مدیر صندوق ملی محیط زیست اعلام کرد در هر کاری مانند حمل و نقل شهری، فضای سبز و ناوگان حمل و نقل پسماند که شهرداری اعلام آمادگی کند منابع مالی را تأمین می‌کند.

 

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.