مدیرکل استاندارد لرستان از پلمب ۶۱ وسیله بازی غیر استاندارد در مراکز بازی شهر خرم‌آباد خبر داد.

 در نشست شهرداران، بازرسان، نمایندگان اداره کل استاندارد و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد وضعیت استاندارد وسایل بازی بوستان‌های استان مورد بررسی قرار گرفت. 
 
مدیر کل استانداردلرستان گفت: با توجه به مکاتبات مستمر و پیگیری‌های اداره‌کل استاندارد لرستان در خصوص شرایط نامطلوب وضعیت استانداردسازی وسایل بازی سطح استان و با هماهنگی دادستان مرکز لرستان،۶۱ وسیله بازی که در مالکیت بخش خصوصی بود پلمب شد.

وحید والیزاده مرادی افزود: اتمام اعتبار مجوز استاندارد و اقدام نکردن مالکان و یا بهره‌برداران آن‌ها برای تمدید مجدد گواهی استاندارد علت پلمب این تجهیزات بود.

والی‌زاده مرادی همچنین گفت: تمام وسایل بازی مستقر در تمام بوستان‌های سطح شهر خرم‌آباد که به صورت رایگان در اختیار مردم است به صورت ۱۰۰ درصد غیراستاندارد هستند و گزارش بازرسی و تحلیلی از این وسایل جهت جمع‌آوری برای شهرداری خرم‌آباد ارسال شده و انتظار می‌رود شهرداری‌ها در اسرع وقت نسبت به استانداردسازی این وسایل بازی اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و افزایش تقاضا برای استفاده از مجموعه‌های تفریحی توسط کودکان و نوجوانان، بازرسی و بررسی وضعیت ایمنی و تأییدیه استاندارد وسایل بازی مستقر در شهربازی‌ها، پارک‌ها و زمین‌های بازی سطح استان، در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان نیز گفت: شهرداران هم در زمان انعقاد قرارد داد و هم در زمان بهره برداری از وسایل بازی در استان باید با اداره استاندارد هماهنگ باشند و نظر مکتوب آن‌ها را اخذ کنند.

داریوش شاهون وند افزود: همچنین بازرسان اداره استاندارد باید با بررسی دقیق وسایل بازی پیش از بهره برداری زمینه بروز حوادث احتمالی را کاهش دهند.

برچسب ها: شهربازی ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.