معاونت بهره‌برداری و توسعه شرکت آبفا لرستان با اشاره به فرسودگی ۴۰ درصدی شبکه‌های آب و فاضلاب استان، گفت: برای نوسازی شبکه‌های انتقال آب و فاضلاب استان حدود ۸ هزار میلیارد تومان نیاز است، در حالی که اعتبار شرکت سالانه کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

 طاهر فلاح نژاد معاونت بهره‌برداری و توسعه شرکت آبفا لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به طول شبکه‌های انتقال آب و فاضلاب لرستان، عنوان کرد: طول شبکه‌های آب و فاضلاب استان حدود ١٠ تا ١١ هزار کیلومتر است که از این میزان ۴۰ درصد آن فرسوده است.

او بیان کرد: برای نوسازی شبکه‌های آب و فاضلاب استان حدود ۸ هزار میلیارد تومان نیاز است، در حالی که اعتبار شرکت سالانه کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب لرستان پرتی و هدر رفت آب را در استان ۲۶ درصد عنوان کرد و گفت: میانگین پرتی آب در کشور ۲۵ درصد است، یعنی پرتی آب در استان یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

فلاح نژاد در خصوص حفاری‌های شرکت آب و فاضلاب در سطح شهر هم توضیح داد: در ابتدای هر سال آب و فاضلاب با شهرداری‌ها در خصوص حفاری قراردادی منعقد می‌کند.

او با اشاره به چالش فاضلاب شهر دورود توضیح داد: فاضلاب شهر دورود به دلیل بالا بودن تراز سطح آب زیرزمینی به طور سنتی وارد رودخانه تیره می‌شود و این یک معضل بزرگ است. 

معاون شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: تا دو ماه دیگر فاضلاب بهداشتی دورود از داخل رودخانه جمع و به خارج از شهر منتقل می‌شود.

فلاح نژاد با اشاره به اینکه تکمیل تصفیه خانه فاضلاب دورود ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، عنوان کرد: با گذشت حدود ۷ سال از عملیات اجرایی آن، اما در حال حاضر تنها ١٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

برچسب ها: آب و فاضلاب ، فرسودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.