ابنیه فنی جاده‌های سمنان شناسنامه‌دار شدند

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از پایان تهیه شناسنامه ابنیه فنی موجود در سه شهرستان استان سمنان خبر داد.

صداقت، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ، از پایان تهیه شناسنامه ابنیه فنی موجود در سه شهرستان استان سمنان خبر داد و افزود: تهیه شناسنامه ابنیه فنی موجود در شهرستان‌های مهدی‌شهر،سمنان و سرخه به اتمام رسید.

صداقت اظهار کرد: بر اساس طرح ابلاغی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، شناسنامه پل‌های موجود در محورهای استان با همکاری پرسنل خدوم ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های استان تهیه و اطلاعات مربوط به این ابنیه‌ها در سیستم ثبت شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را مشخص‌سازی نواقص احتمالی و خرابی‌ها، تعمیرات ضروری و بررسی و پایش وضعیت سازه‌ای پل‌ها و آسیب‌های وارده در اثر سیلاب و برنامه‌ریزی برای رفع نواقص بیان کرد.

صداقت با بیان اینکه تهیه این شناسنامه‌ها مراحل مختلفی دارد، عنوان کرد: کارشناسان با استفاده از نرم‌افزار موجود از پل و ابنیه‌ها عکس‌برداری و بعد از ثبت اطلاعات در سامانه برنامه‌ریزی لازم برای نگهداری و شناسایی بهتر معایب را انجام می‌دهند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: بر اساس تحلیل‌های انجام‌شده، اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی برای مرمت و بازسازی ابنیه فنی بر اساس میزان آسیب‌ها و ریسک‌پذیری پل‌ها انجام می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.