آمادگی ۳۴ مجموعه مردمی در مهمانی بزرگ عید غدیر هرمزگان

سخنگوی ستاد مردمی جشن‌های غدیر استان هرمزگان از اعلام آمادگی ۳۴ مجموعه مردمی برای شرکت در مهمانی بزرگ روز عیدغدیر در ساحل بندرعباس خبر داد.

سید مجتبی موسوی ثمره هاشمی در نشست خبری با اشاره به جزییات برپایی این مهمانی باشکوه گفت: تاکنون ۳۴ گروه مردمی در قالب ۷۰ موکب از جمله موکب‌های پذیرایی، فرهنگی، هنری و جهادی برای مشارکت گسترده در این جشن بزرگ اعلام حضور کرده‌اند.

او گفت: برای برپایی هرچه بهتر این رویداد بزرگ فرهنگی و تاریخی با نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف استان هرمزگان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وعده دیدار عصر جمعه ۱۸ ذی‌الحجه ساحل غدیر بندرعباس

سخنگوی ستاد مردمی جشن‌های غدیر در هرمزگان گفت: جشن غدیر هرمزگان امسال نخستین تجربه برگزاری را دارد که تلاش خواهیم کرد با برپایی اینگونه مراسم‌هایی با محتوای بیشتر و وسیع‌تر از حضور مردم به مانند همیشه به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

موسوی ثمره هاشمی گفت: این جشن در یک مسیر مشخص و پیش‌بینی شده در روز جمعه ۱۶ تیرماه همزمان با ۱۸ ذی‌الحجه روز عید غدیر از مسیر حرکت «حد فاصل اسکله شهید حقانی تا بازار ماهی فروشان با مشارکت خودجوش مردم برپا می‌شود.

او گفت: در طول این مسیر موکب‌های کودک و نوجوان، بازی و سرگرمی، سرود، مشاوره و پزشکی، پذیرایی و خدماتی، قرآنی، فرهنگی، ورزشی، هنری و جهادی جانمایی می‌شود.

گروه‌های مردمی برای مشارکت به سامانه ۱۰۰۰۶۵۰۰ پیامک بزنند

سخنگوی ستاد مردمی جشن‌های غدیر استان با اشاره به اینکه از همه گروه‌ها، هیات‌ها و کانون‌های فرهنگی مساجد دعوت حضور در این رویداد شده است، گفت: گروه‌های مردمی برای همراهی و مشارکت در برپایی موکب‌های بزرگ عید غدیر در بندرعباس عدد یک را به سامانه ۱۰۰۰۶۵۰۰ ارسال کنند و یا با شماره همراه ۰۹۳۸۱۵۳۲۱۸۷ تماس بگیرند.

موسوی ثمره‌هاشمی ضمن تاکید بر اینکه برپایی این جشن در راستای خدمت به مردم و خدمت به مکتب علوی است، گفت: این جشن بزرگ از ساعت ۱۷ عصر تا ۲۲ شب (روز عید غدیر) برپا می‌شود.

او گفت: برگزاری این مهمانی به همت و مشارکت خیران، هیئت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی، گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود با برنامه‌های مختلف در روز عید غدیر است.

غدیر روز اکمال دین و تجلی نور امامت و ولایت

سخنگوی ستاد مردمی جشن‌های غدیر استان هرمزگان گفت: غدیرخم روز اکمال دین و اتمام نعمت بر بشریت است که راه هدایت و امامت را برای تمامی دوران‌ها روشن کرد.

موسوی ثمره هاشمی گفت: عید سعید غدیر، روزی است که به فرمان خداوند طرح ادامه حکومت الهی به دست امامی عادل، چون علی (ع) توسط حضرت محمد (ص) پی‌ریزی شد و تلاش ما گرامیداشت این عید بزرگ و محقق کردن این امر الهی هست.

روز هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجری به واسطه تعیین حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر اکرم (ص) از سوی خداوند در محلی به نام غدیرخم بعنوان بزرگ‌ترین عید مسلمانان محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.